به گزارش ایرنا، فرهاد رئیسی روز شنبه در آئین روز جهانی مبارزه با ایدز که در سالن بیمارستان امام خمینی اردببل برگزار شد افزود: آسیب های اجتماعی در جامعه قابل کنترل است به شزطی که نهاد ها و سازمان ها برنامه های پیشگیری از آسیب ها را عملیاتی کنند.
وی درباره بیماری ایدز و نحوه پیشگیری از آن بیان کرد: ایدز که یک نوع بیماری قابل کنترل است در کشورهای توسعه نیافته شیوع بیشتری دارد .
رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل افزود: این بیماری در کشورهای پیشرفته مهار شده و در کشور ما هم با استفاده ار راه های درمان و پیشگیری کنترل شده است و میزان آن نسبت به سایر بیماری های آسیب زا کمتر است .
رئیسی گفت: بیماری ایدز در بین معتادان بیشتر شایع است و برای مقابله و پیشگیری از آن در مراکز بهداشتی و کمپ های ترک اعتیاد اقدام های موثری انجام می گیرد .
دکتر کیخسروی مسئول مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت شهرستان اردبیل هم گفت: گام اول برای پیشگیری از بیماری ایدز آگاهی و آموزش است و سازمان ها با ارائه برنامه های آموزشی می توانند بر افزایش آگاهی های مردم در این باره کمک کنند .
وی بیان کرد : تشخیص این بیماری در مراکز بهداشتی با حضور روانشناسان و پزشکان مجرب صورت می گیرد و بمناسبت روز جهانی ایدز هم تست این بیماری بصورت رایگان انجام می گیرد .
در این آئین کارشناسان و پزشکان حاضر نظرهای خود درباره نحوه مبارزه با بیماری ایدز و راهکارهای پیشگیری از آن را ابراز کردند.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.