به گزارش ایرنا، ' اصغر هدایت ' روز یکشنبه در حاشیه برگزاری ششمین جلسه طرح کرامت در شهرستان فلاورجان در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته عامل 62 درصد طلاق ها در این شهرستان، اعتیاد بود که در پی تلاش های انجام شده برای مقابله با اعتیاد و اجرای طرح کرامت آمار طلاق های مربوط به اعتیاد زوجین در این شهرستان در سال جاری به 52 درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته بنا به دلایلی افراد معتاد برای مراجعه به مراکز درمان اعتیاد انگیزه ای نداشتند، گفت: در پی اقدام های انجام شده، مراجعه معتادان به مراکز درمان اعتیاد در این شهرستان طی 9 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 250 درصد افزایش یافته است.
هدایت به آمار افرادی که طی 9 ماه گذشته به مراکز درمان اعتیاد در فلاورجان مراجعه کرده اند، اشاره ای نکرد.
وی همچنین بدون اشاره به آمار زنان معتاد به مواد مخدر در این شهرستان تصریح کرد: نرخ اعتیاد به مواد مخدر در بانوان با سرعت بالاتری در حال افزایش است.
فرماندار فلاورجان هشدار داد: اعتیاد به مواد مخدر در بین بانوان آسیب های جدی تری را متوجه جامعه می کند.
وی در عین حال گفت: افزایش رشد بانوان معتاد به مواد مخدر به شهر و نقطه خاصی از کشور اختصاص ندارد و این آمار در کل کشور در حال افزایش و نگران کننده است.
هدایت، میانگین رشد ابتلا به مواد مخدر در استان اصفهان و شهرستان فلاورجان را کمتر از متوسط کشوری و حدود 3 درصد اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد: اجرای طرح کرامت به پیشگیری و کاهش آمار مبتلایان به مواد مخدر منجر شود.
فرماندار شهرستان فلاورجان هدف اصلی طرح کرامت را کاهش، کنترل و به حداقل رساندن آلودگی مواد مخدر اعلام کرد و افزود: نمی توانیم آرمانی فکر کنیم و انتظار داشته باشیم که با اجرای این طرح اعتیاد به صفر برسد.
وی گفت: جامعه هدف ما در این طرح، 223 هزار نفر از سن چهار تا 60 ساله هستند که در شهرستان فلاورجان سکونت دارند.
هدایت با بیان اینکه از قبل برای اجرای این طرح اعتباری پیش بینی نشده بود ، گفت: اما در حد حداقل به این طرح کمک شد.
وی اضافه کرد: هزینه اجرای این طرح در شهرستان فلاورجان 50 میلیارد ریال برآورد شده که به ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ابلاغ شده است.
فرماندار فلاورجان با بیان اینکه تاکنون 6 جلسه ستاد کشوری طرح کرامت در این شهرستان برگزار شده است ، گفت: در جلسات 63 مصوبه تصویب و بیش از 90 درصد این مصوبه ها اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: 10 درصد مصوبات نیز در حال اجراست و تنها 2 مورد آنها قابلیت اجرا ندارد.
وی به مفاد مصوباتی که قابلیت اجرایی ندارد اشاره ای نکرد و گفت: اجرای آزمایشی طرح کرامت برای بازه زمانی 2 ساله پیش بینی شده است و پس از این مدت نیز متوقف نخواهد شد و استمرار خواهد یافت.
'طرح کرامت' یکی از نمونه‌های رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر است که اجرای آن به صورت آزمایشی در شهرستان‌های فلاورجان و ملایر در استان‌های اصفهان و همدان از بهمن سال گذشته آغاز شده است.
در این طرح برنامه‌ای باعنوان توانمند سازی معلم، دانش‌آموز و خانواده در مدارس با هدف پیشگیری از تمایل به اعتیاد در کنار مساله درمان پیگیری می‌شود.
برخورد با خرده‌ فروشان، پاک‌ سازی محله ها و ساماندهی معتادان متجاهر از جمله مواردی است که در این طرح در نظر گرفته شده است.
شهرستان فلاورجان با حدود 250 هزار تن جمعیت در 10 کیلومتری غرب اصفهان است.
ت7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.