به گزارش ایرنا، فرید براتی روز شنبه درهمایش آشنایی با مولفه های اجتماع درمان مدار اعتیاد در کرج افزود: وعده هایی که دراین رابطه به ما داده شده هنوز محقق نشده و تاکنون تنها 40درصد اعتبار تخصیص یافته و اگر به ما اعتبار را ندهند مجبوریم آن را تعطیل کنیم.
وی اضافه کرد:انتظار ما این است که هر چه سریعتر اعتبارات مورد نیاز داده شود .
براتی در ادامه به مغفول ماندن طرح TCدر کشور اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه یک تفکری وجود دارد که می گوید اعتیاد درمان ندارد و براین اساس دستگاه ها ناتوانی خود در مدیریت و سیاستگذاری درماده 16را این گونه توجیه می کنند.
وی ادامه داد:این گونه القا می شود که تنها پنچ درصد از کسانی که مبتلا به اعتیاد هستند درمان می شوند و در نهایت خود مصرف کننده نیز به این نتیجه می رسد که درمان نمی شود و به این سمت گرایش پیدا نمی کند .
براتی گفت:برای اینکه ناتوانی خود را در درمان معتادان متجاهر ماده 16توجیه کنند این مسایل را القا می کنند و نگاه همه این می شود که چرا باید هزینه کنیم.
وی ادامه داد: برای توفیق دراین بخش باید این موضوع را جابیندازیم که طرح های درمان مدار طولانی مانند TCمی تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد.
رئیس مرکز توسعه ، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستس با بیان اینکه 29مرکز TC در کشور فعال هستند گفت: هزینه این درمان بالا بوده و به همین منظور نیاز است که اولا هزینه های تمام شده آن را به دست بیاوریم و این طرح رادر قالب بیمه درمان معتادان بیاوریم که در این خصوص هنوز نتوانسته ایم مشکل را حل کنیم.
براتی افزود:مشکل ما درآسیب های اجتماعی این است که هنوز نتوانسته ایم سرمایه گذاری در این خصوص داشته باشیم،مشکل فقط اعتبارات نیست بلکه برای طرح هایی چون پیشگیری برنامه نداریم.
وی اضافه کرد:برای پیشگیری آنچنان که باید هزینه نشده و اعتقاد ما بر این است که در درمان اعتیاد و کاهش
آسیب های اجتماعی باید یک برنامه کامل داشته باشیم.
وی گفت:تلاش ما بر این است که یارانه مورد نیاز برای اجرای طرح هایی چون TCرا به هرشکلی که شده تامین و از منابع ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت کشور منابعی را تامین کنیم.
7414/ 6155خبرنگار: وحیده عسکری** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.