علی زندی روز یکشنبه در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ( 26 ژوئن/پنجم تیر ماه ) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مقدار 6 هزار و 429 کیلوگرم تریاک، 387 کیلوگرم حشیش و بقیه سایر مواد افیونی است.
وی اضافه کرد: در این مدت 953 نفر به اتهام قاچاق، حمل، توزیع، خرید و فروش و نگهداری مواد مخدر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قانونی شدند.
وی با بیان اینکه تعداد دستگیر شدگان نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد افزایش دارد به توقیف 157 دستگاه وسایط نقلیه و 14 دستگاه موتورسیکلت اشاره کرد و گفت: توقیف این تعداد خودرو و موتورسیکلت به ترتیب 80 و 133 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 95 افزایش دارد.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به ابلاغ اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری در پنج حوزه تخصصی به استان، اظهارکرد : به دستور استاندار این موارد به مبادی و مراجع ذیصلاح قانونی ارسال و ابلاغ شده است.
زندی، این حوزه ها را مقابله با عرضه مواد مخدر ، روان گردان ها و امور بین الملل، انجام امور فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان، درمان و کاهش آسیب های اعتیاد، صیانت اجتماعی و توسعه مشارکت های مردمی در مبارزه با مواد مخدر و فعالیت های ستادی و فرابخشی عنوان کرد.
* 6054* خبرنگار و انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.