به گزارش ایرنا سردار اسدالله هادی نژاد روز پنجشنبه در نخستین دوره آموزشی جواد الائمه (ع) برای بهینه سازی روش های شناسایی اموال قاچاقچیان با هدف ضربه به بنیان اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر در کرمان افزود: بارندگی امسال نیز از هر سال بهتر بوده که منجر به افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان شده است.
وی گفت: در سه سال اخیر سه استان شرقی کشور در اولویت دریافت امکانات بوده اند و 75 تا 78 درصد مجموع مواد مکشوفه در کشور که 708 تن بوده در این استان ها کشف شده است.
وی بیان کرد: وقتی موضوعی مانند آنفلوآنزای پرندگان مطرح می شود، عده ای سریع اقدامات لازم را انجام می دهند اما یک طاعون به نام اعتیاد و قاچاق مواد مخدر آمده و حواسمان به آن نیست.
معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براساس برنامه ششم توسعه کشور باید 25 درصد اعتیاد را کاهش دهیم که عمده آن کار بر عهده دستگاه قضایی و سیستم های مبارزه ای است.
وی ادامه داد: سالانه نزدیک چهار هزار نفر تلفات معتادان متجاهر و بی خانمان را در کشور داریم که پزشکی قانونی این آمار را تائید می کند.
سردار هادی نژاد گفت: با در نظر گرفتن میانگین ماهانه 600 هزار تومان برای درمان معتادان یا هزینه خرید مواد مخدر از سوی آنها، 14 هزار میلیارد تومان هزینه به دنبال دارد و در کنار آن خسارت های سنگینی نیز برای نظام به دنبال دارد.
وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های گذشته، تاکیدات فراوانی برای مبارزه با مواد مخدر دارند و دغدغه ایشان این است که این کار بر زمین بماند.
وی خطر مواد مخدر را جدی و بزرگ خواند و گفت: پشت پرده های این جرم به دنبال سود خود هستند و برای حفظ درآمد اقتصادی خود، چرخه قاچاق مواد مخدر را به صورت مستمر به روز می کنند.
معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: واحد سگ های مواد یاب در کرمان مستقر می شود و به زودی در شرق کشور نیز گسترش خواهد یافت.
وی تاکید کرد: شرایط ما برای مبارزه باید یک شرایط متعادل و متناسب با تهدید مواد مخدر باشد و سال گذشته نزدیک به 100 میلیارد تومان از اموال مصادره شده قاچاقچیان به فروش رسانده شد این در حالی است که سال گذشته بیشترین استرداد را داشته ایم.
هادی نژاد با اشاره به اینکه عده ای به دنبال تغییر قانون مبارزه با مواد مخدر هستند و می خواهند بخشی از مجازات های اعدام را حذف کنند گفت: باید دست ها پشت پرده را بشناسیم و در جهت مقابله با این هدف تلاش کنیم.
وی ادامه داد: وقتی براساس قانون، جان و مال قاچاقچی تهدید می شود که سخت ترین مجازات است، عده ای مدعی هستند این مجازات موثر نیست، پس چه مجازاتی جایگزین می شود که بتواند بازدارنده باشد.
وی اظهار کرد: حجم بالای پرونده ها و کم بودن استعداد دستگاه های مقابله ای فرصت مبارزه اثرگذار با قاچاقچیان عمده را از بین برده و در این زمینه نیاز به جهاد و اقدام همه جانبه است.
سردار هادی نژاد با تاکید بر اینکه ایران اسلامی دروازه و سدی برای مقابله با ورود و گذر مواد مخدر شده است گفت: برای مبارزه جدی تر و متناسب با قوانین، امیدواریم بتوانیم اقدامات موثرتری را اجرایی کنیم.
دوره آموزشی جواد الائمه (ع) برای بهینه سازی روش های شناسایی اموال قاچاقچیان با هدف ضربه به بنیان اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر به مدت 2 روز در کرمان برگزار می شود.
استان کرمان به دلیل همجواری با مرزهای شرقی و شرایط خاص جغرافیایی از دیرباز محل تردد قاچاقچیان مواد مخدر به سمت سایر نقاط کشور بوده و خط مقدم مبارزه با سوداگران مرگ است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.