به گزارش ایرنا،داریوش بیات نژاد روز شنبه در همایش ٱشنایی با مولفه های اجتماع درمان مدار اعتیاد با بیان اینکه این چرخه باید تکمیل شود اظهار داشت:اعتیاد یکی از انواع بیماری ها است و متاسفانه در حل این موضوع ساختار قدرت چه در حوزه حاکمیتی و چه در حوزه دولا دچار مشکل شده است.
وی اضافه کرد:هر ٲسیب و گرفتاری در کشور محصول و خروجی بهزیستی نیست بلکه محصول همه نهادها و ارگان های تصمیم ساز است و همه در ایفا نقش شان مشکل داشته اند که کار به اینجا رسیده است.
بیات نژادگفت:متاسفانه در طرح ضربتی در اسفند ماه گذشته رفتار با بیماران اعتیاد رفتاری انسانی نبوده و الان هم انسانی نیست.
وی ادامه داد:اگر بخشی از جامعه ما دچار اعتیا د شده 10درصد خود شخص یا خانواده دخیل بوده اند بیش از 80درصد ساختار مقصر است که این افراد به این روز افتاده اند.
بیات نژاد ادامه داد:در حوز ه اعتیاد بحث درمان کار سختی نیست وراحت می توان درمان کرد اما اختلال روانی که در افراد ایجاد می شود سخت است و اگر نهادهای تصمیم گیر حالا که مسوولیت را به دوش بهزیستی انداخته اند باید ،بهزیستی را حمایت کنند.
وی افزود:برای رسیدن به این مهم نیاز است تا برنامه ریزی،امکانات،اعتبارات و اختیارات کامل به بهزیستی داد .
مدیر کل بهزیستی البرز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص رفع ٱسیب های اجتماعی بسیار کارساز بود افزود:اعتبارات خوبی به این منظور لحاظ شده اما متاسفانه مانند گوشت قربانی حراج شد،برای کاهش و ساماندهی ٲسیب های اجتماعی که کمتر خانواده ای در کشور داریم که دغدغه ٲن را نداشته باشد و سن ابتلا به ٲن نیز روز به روز در حال کاهش است باید امکانات و اعتبارات در اختیار مجموعه بهزیستی قرار بگیرد.
بیات نژاد گفت:در استان تکلیف ماده 15و 16 و متولی ٲن باید مشخص شود چرا که بلاتکلیفی در این خصوص وجود دارد.
7414/ 6155خبرنگار :وحیده عسکری** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.