به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش شامگاه دوشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته فرهنگی اجتماعی در فرمانداری آستارا گفت: برنامه های هفته فرهنگی اجتماعی در دو بخش نمایشگاهی و همایشی تدوین شده و در این راستا مشارکت دستگاه های اجرایی باید پررنگ باشد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بسیاری از ظرفیت های فرهنگی شهرستان مغفول مانده، افزود: هفته فرهنگی اجتماعی آستارا از یک تقویم زمانی مناسب برخوردار خواهد بود و با محوریت خانواده، نظم، امنیت و حقوق شهروندی، مشارکت‌های اجتماعی، سرمایه‌های اجتماعی، شعر، هنر و رسانه، بازار و کارآفرینی، روستا و گردشگری اجرا می شود.
رنجکش تجلیل از چهره های فرهنگی و اجتماعی آستارا را از برنامه های مهم این هفته برشمرد و اضافه کرد: غرفه های عرضه محصولات و توانمندی های تجاری، فرهنگی، هنری و اقتصادی در نمایشگاه مقابل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا به مدت یک هفته جهت بازدید شهروندان و گردشگران عرضه خواهد شد.
وی ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزش خبر نویسی، شناسایی آسیب های اجتماعی، حقوق شهروندی و بازار و کارآفرینی جزو برنامه های کاربردی هفته فرهنگی اجتماعی آستاراست.
او توجه متولیان ورزش به بازی های بومی و محلی را در هفته فرهنگی اجتماعی آستارا ضروری خواند و بیان کرد: بازی های بومی و محلی حاوی ارزش‌ های انسانی و اخلاقی ابزاری برای انتقال عقاید، فرهنگ و تمدن از نسلی به نسل دیگر است.
رنجکش با اشاره به اینکه پیوند مدیریت فرهنگی شهرستان با جامعه فرهنگی هنری موجب تقویت فضای نشاط اجتماعی می‌شود، افزود: برای رفع نگرانی های اجتماعی و ایجاد جذابیت در برنامه ریزی های فرهنگی باید از توان هنرمندان استفاده کرد و برنامه ریزان نباید از این امر غفلت کنند.
فرماندار آستارا ادامه داد: در صورت برنامه‌ریزی صحیح در این زمینه، جامعه از خدمات بهتر هنرمندان بهره مند می شود و چرخه اقتصادی برای تولید آثار با کیفیت به حرکت در می آید.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و وجود مدرسه تاریخی حکیم نظامی، فعالیت 10 نشریه، نمایندگی شش خبرگزاری و فعالیت هفت انجمن هنری از شاخص های فرهنگی این شهرستان است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.