به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، عصر شنبه در این نشست، بر لزوم توجه ویژه تمام مدیران به مقوله سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: هر دستگاهی و هر مدیری مکلف است که در چارچوب وظایف خود به این امر مهم نگاه ویژه داشته باشد.
وی ادامه داد: بی شک اگر رویکرد همه ما معطوف به بحث سرمایه گذاری نشود و در این راه به همدلی و هماهنگی مورد نیاز نرسیم، نتیجه مد نظر هیچگاه محقق نخواهد شد.
استاندار فارس، ضمن اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های این استان در حوزه گردشگری هم گفت: ضروری است سرمایه گذاری در این حوزه در روستاها و شهرها جدی گرفته شود و تمام دستگاه ها باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
تبادار افزود: اگر چه همه ما به موضوع توجه به قانون در هر مقطعی تاکید داریم اما در برخی امور سخت گیری های بی مورد و نشان ندادن انعطاف از سوی برخی مدیران و دستگاه ها، کارها را دچار گره و مشکل می کند که لازم است در این زمینه ضمن رعایت قانون، از هرگونه مانع تراشی پرهیز شود.
وی بیان کرد: همه ما موظفیم که عمده توان و ظرفیت خود را در مسیر ایجاد اشتغال به کار گیریم چرا که امروز 70 درصد تقاضاها و نگرانی مردم استان به مساله بیکاری و دغدغه نداشتن شغل باز می گردد که بخش زیادی از آسیب های اجتماعی نیز ناشی از همین بیکاری است.
تبادار افزود: انتظار داریم که همه رویکرد جدی تری به بحث سرمایه گذاری داخلی و خارجی داشته باشند و فراهم کردن زمینه هایی را که حداقل اشتغال و رونق اقتصادی را برای استان به دنبال دارد با جدیت دنبال کنند.
استاندار فارس، بر لزوم توجه دستگاه های اجرایی به طرح آمایش سرزمین استان هم تاکید کرد و گفت: هرچه در این زمینه دقت نظر و حساسیت بیشتری داشته باشیم شرایط مطلوب تری را برای حال و آینده استان در ابعاد مختلف رقم زده ایم و هرگونه کوتاهی در این زمینه مشکلات و مخاطراتی در پی خواهد داشت.
آمایش سرزمین، ارزیابی نظام مند عواملی از جمله عوامل طبیعی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با هدف یافتن راهی برای تشویق و کمک به جامعه بهره برداران در انتخاب گزینه هایی مناسب برای افزایش و پایداری توان سرزمینی در جهت برآورد نیازهای جامعه است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.