به گزارش ایرنا، رضا عسگری روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه شهردار محمدیه افزود: امروز نگاه به شهرداری ها و شهرداران فراتر از بحث های عمرانی و خدماتی است تا جایی که بخش مهمی از کارکرد شهرداری ها امروز به مباحث فرهنگ عمومی جامعه برمی گردد.
وی با اشاره به اینکه اگر شهرداری ها در حوزه مسایل فرهنگی سرمایه گذاری لازم را به عمل آورند بدون شک به نتایج خوبی دست می یابیم،ادامه داد: به عنوان نمونه اگر شهرداری ها در برنامه ریزی های خود به نظم اجتماعی توجه کنند و یا اگر به بحث آموزش به شهروندان بپردازند، خروجی آن را در کاهش پرونده های موجود در دادگاه ها مشاهده خواهیم کرد.
به گفته وی، بسیاری از پرونده های ورودی به دادگستری محمدیه که تنها یک بخش مستقل دارد، مربوط به اختلاف های جزیی بوده که خیلی از آنها ناشی از نیازهای شهروندان در حوزه امور شهری است.
عسگری اضافه کرد: امروز اگر در طراحی های شهری و ارائه خدمات، نظم و انضباط لازم حاکم باشد علاوه بر ایجاد کمترین تنش ها، شاهد افزایش آرامش مردم و پرداختن دستگاه های ذیربط به مسایل مهم تر جامعه خواهیم بود.
فرماندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری ها امروز سهم بزرگی را در کاهش آسیب های اجتماعی برعهده دارند، افزود: زمانی افتخار بزرگ شهرداری ها گرفتن اعتبارات بزرگ برای شهرهایشان بود اما امروز این مساله جای خود را به اجرای طرح های عمرانی و زیربنایی مورد نیاز شهروندان داده است.
عسگری همچنین گفت: انتظار شهروندان محمدیه که بیشتر آنها را مهاجران و اقوام مختلف تشکیل داده اند، توجه جدی مسئولان شهری به امور فرهنگی و اجتماعی است.
در پایان این آیین، از خدمات حسین بهزادپور شهردار سابق تجلیل و یدالله لطفی به عنوان شهردار جدید محمدیه معرفی شد.
شهر محمدیه به همراه ناحیه شهری تازه ساخت مهرگان از توابع شهرستان البرز با 85 هزار جمعیت در 18 کیلومتری شرق قزوین و در حاشیه آزادراه و جاده قدیم قزوین - کرج واقع شده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.