علی اکبر کریمی عصر چهارشنبه در آیین تکریم هیات های ورزشی شهرستان اراک در سالن کوه نور افزود: ورزش پهلوانی و قهرمانی یکی از عوامل غرور ملی است و از جمله صحنه هایی است که کشورها و دولت ها سرمایه گذاری های مختلفی در آن می کنند.
وی ادامه داد: کشورهایی با جمعیت اندک برای جذب نام آوران ورزشی دیگر کشورها سرمایه گذاری می کنند تا بتوانند غرور ملی کشورشان را ارتقا بخشند در حوزه ورزش برای خود کسب وجهه کنند.
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی افزود: باید در سیاست گذاری و پیشبرد امور ورزشی به ویژه در حوزه ورزش همگانی سرمایه گذاری کرد تا سلامت عمومی با تنگنا و کاستی همراه نباشد.
نماینده مردم، اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز با توجه به گستره شهرنشینی و کاهش تحرک در جامعه تنها راهبردی که می تواند در امر سلامت عمومی و کاهش آسیب های اجتماعی اثرگذار باشد، ترویج فرهنگ والای ورزش است.
کریمی تصریح کرد: توجه به ورزش قهرمانی باید در همه رشته ها مورد توجه قرار گیرد تا توزیع امکانات و منابع لازم با عدالتی فراگیر برای توسعه ورزش قهرمانی در کشور تقسیم شود.
وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه تصمیم سرنوشت سازی برای ورزش کشور اتخاذ شد و کمبود اعتبارات دولتی در امر ورزشی سبب شد تا مصوبه تخصیص 27 صدم درصد از درآمدهای حاصل از مالیات ارزش افزوده به حوزه ورزش اجرایی شود.
کریمی ادامه داد: شهرستان اراک با توجه به برخورداری از جمعیت 50 درصدی استان، ذخیزه ارزشمندی از استعدادهای ورزشی است و میزان فضاهای فیزیکی ورزشی استان نیازمند توجه است.
وی در خصوص زمزمه های انحلال باشگاه فرهنگی، ورزشی شهرداری اراک نیز گفت: ذغدغه های و نگرانی های در اهالی ورزش اراک از زمزمه های عدم فعالیت این باشگاه ایجاد شده که باید در این خصوص چاره اندیشی کرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فعالیت در عرصه فرهنگی و ورزشی از عرصه هایی است که شهرداری باید در آن ورود کند و بخشی از بودجه شهرداری هابه این امر اختصاص پیدا کند.
در پایان این نشست از هیات های ورزشی منتخب شهرستان اراک تقدیر شد.
بیش از یکصد هزار ورزشکار در نقاط مختلف استان مرکزی زیر نظر 47 هیات ورزشی فعالیت می کنند.
3005/3075/ خبرنگار: معصومه صفری*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.