به گزارش ایرنا، محمدکرم محمدی روز دوشنبه در جلسه ای با جوانان پیشوا با اشاره به اینکه راه اندازی سازمان های مردم نهاد با اقبال چندانی از سوی جوانان این شهرستان مواجه نشده است، گفت: استقبال نکردن از تشکیل سمن، نداشتن آگاهی و شناخت لازم از کارکردهای این تشکیلات است در صورتی که سازمان های مردم نهاد، نقش های بسیار را می توانند در جامعه بر عهده بگیرند.
وی اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد ، صدای مردم هستند که افکار و ایده‌های نو تولید و در بسترهای مختلف اجتماعی مورد استفاده قرار می دهند.
محمدی تأکید کرد: توسعه سمن ها، لازمه جامعه مدنی است و باید با فراهم کردن شرایط لازم برای حضور جوانان، به کمیت و کیفیت آن ها افزود.
وی گفت: مردم باید با راه اندازی سمن های مختلف از جمله توسعه کتابخوانی، حامیان محیط زیست، ساماندهی امور خانواده، سبک خانواده ایرانی اسلامی و ورزش در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی منطقه ورود پیدا کرده و از ظرفیت های موجود در جامعه در جهت پیشبرد اهداف جامعه استفاده کنند.
فرماندار پیشوا یکی از کارکردهای مهم سازمان های مردم نهاد را بررسی آسیب های اجتماعی دانست و گفت: با انجام تحقیقات، استخراج سوالات و نتایج حاصل از آن در قالب سمن ها به عنوان بازوی اصلی ارتقای فعالیت های اجتماعی، می توان ورودی جدی به کاهش آسیب های اجتماعی داشت.
وی به لزوم استفاده از ظرفیت جوانان در مناسبت ها و جلسات مختلف اشاره کرد و افزود: استفاده از جوانان در جلسات و کارگروه های مختلف در قالب سازمان های مردم نهاد به پرورش نسلی مطلع و آگاه منجر می شود که می توانند در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها اثرگذار باشند.
خبرنگار: سیدحسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.