رییس حوزه توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: آینده سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور، بسیار امیدوار کننده است.
 
نورالله پاشا در خصوص وضعیت سازمان‌های مردم‌‌نهاد کشور اظهار کرد: برای این‌که سازمان‌های مردم‌نهاد جایگاه خود را در جامعه پیدا کنند، باید نگاه‌ها به گونه‌ای باشد که این سازمان‌ها میهخوب‌خواهند فعالیت اجتماعی انجام دهند و سازمان‌های دیگر، سمن‌ها را به رسمیت بشناسند. وقتی عده‌ای به دیگران کمک می‌کنند، از نظر اخلاقی نیز خوب است که به آن‌ها کمک کنیم؛ چرا که این سازمان‌ها به حمایت بیشتری نیاز دارند.
 
وی افزود: اگر به این سازمان‌های مردم‌نهاد، با چنین رویکردی نگاه شود، آن‌ها تشویق می‌شوند تا فعالیت‌های اجتماعی بیشتری انجام دهند و امروزه، روند توسعه ما برای رسیدن به پیشرفت، باید بر اساس توسعه مشارکتی باشد؛ یعنی هرچقدر قشر جوان وارد کارها شوند، یعنی توسعه مشارکتی کرده‌ایم و محوری‌ترین نظریه در توسعه امروزی، همین موضوع توسعه مشارکتی است.
 
وی تأکید کرد: من به آینده سمن‌ها بسیار خوشبینم و به وضوح می‌بینیم که مدیران امروزی، رویکرد اجتماعی‌شان نسبت به یک سال قبل بسیار بهتر شده و در جامعه نیز، روز به روز موج کمک به دیگران تقویت می‌شود.
 
پاشا بیان کرد: بیشتر فعالیت‌های سمن‌ها در زمینه‌های اجتماعی است و در سال گذشته، بیشتر در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت کردند و حدود 400 طرح در این زمینه اجرا شده و در مناطق حاشیه‌ای و آسیب‌زا کار کردند. 180 هزار ساعت آموزش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام شده و از طرف شورای اجتماعی کشور، سازمان‌های مردم نهاد جوانان، در سال گذشته به عنوان یکی از سه بخش برتر موثر در مبحث کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شناسایی شده است.
 
رییس حوزه توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد خاطرنشان کرد: احتمالاً در پایان این نشست، شش یا هفت استان انتخاب می‌شوند تا پیش‌نویس اساسنامه را تدوین کرده و برای نظردهی، به سایر استان‌ها بفرستند و ما نیز آن را به افراد خبره در این حوزه منتقل می‌کنیم تا اصلاحیه‌ها را روی اساسنامه ایجاد کند تا به لطف خدا در نشست بعدی آن را تصویب کنیم.
 
گفتنی است؛ اولین نشست هم‌اندیشی اعضای منتخب مجامع استانی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان سراسر کشور به میزبانی شهرستان مراغه در حال برگزاری است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.