به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا چراغعلی روز دوشنبه درنخستین نشست منطقه ای سازمان های مردم نهاد شرق استان گلستان درگنبدکاووس اظهار داشت: این تعداد تشکل مردم نهاد درحوزه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، آموزشی، زیست محیطی فعالیت دارند که از این تعداد 100 تشکل درحوزه وزارت کشور و بقیه درحوزه سایر ادارات و نهادها می باشد.
وی، سازمان های مرم نهاد را خط مقدم برون رفت از مسائل، مشکلات و بحران های پیش رو و نیز پیشرفت و تعالی شاخص های یک جامعه در حوزه های مختلف دانست و گفت: ثابت شده است که بخش دولتی به تنهایی قادر به رفع مسائل، مشکلات و بحران های جامعه نیست.
چراغعلی با ابراز گله مندی از برخی بی مهری ها نسبت به سازمان ها و تشکل های مردم نهاد ازسوی برخی مدیران درگذشته و زمان حاضر، اضافه کرد: دولت حمایت تمام قد اداری و مالی از تشکل های مردم نهاد دارد.
وی تصریح کرد: نگاه مدیران استانی و فرمانداران، حمایت از تشکل های مردم نهاد در استان و شهرستان ها است و از آنان خواسته شده تا از نیروهای مجرب و فرهیخته موجود در سمن ها و یا افراد تحصیلکرده دانشگاهی به عنوان مشاور استفاده کنند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با تاکید برضرورت پیشبرد امور درحوزه های مختلف با مشارکت تشکل های مردم نهاد از سوی مدیران دولتی، گفت: امروز بسیاری از سمن ها با کمترین هزینه و با بازدهی بالا، مسائل و مشکلات را رفع می کنند و بعصا به اندازه یک اداره کل فعالیت انجام می دهند.
چراغعلی افزود: مدیران ادارات و نهادهای دولتی موظفند امکانات و ظرفیت های خود را در اختیار تشکل های مردم نهاد برای انجام فعالیت های آموزشی و فرهنگی قرار دهند و سمن ها نیز می توانند نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را برای پیشبرد بهتر امور به مدیران اعلام نمایند.
به گزارش ایرنا، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این نشست با قدردانی از تلاش های تشکل های مردم نهاد درحوزه های مختلف از جمله حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، برلزوم استمرار این تلاش ها در دیگر حوزه های آسیب های اجتماعی نیز تاکید کرد.
عبدالقدیر کریمی با تاکید برضرورت تغییر نگاه و رویکرد مدیران به تشکل های مردم نهاد به عنوان همکار و نه رقیب، گفت: مدیران باید از ظرفیت سمن ها برای پیشبرد امور و رفع مسائل و مشکلات بیشتر استفاده کنند.
وی افزود: فرمانداری ویژه گنبدکاووس آمادگی لازم برای حضور نماینده ای از سمن های این شهرستان درجلسات شورای اداری و دیگر جلسات مهم و تاثیرگذار و استفاده از دیدگاه های خلاقانه آنان را برای مدیریت و ساماندهی مشکلات دارد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه همچنین برخی مدیران سازمان های مردم نهاد حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و ارائه گزارش فعالیت های خود پرداختند و برلزوم حمایت بیشتر مدیران ادارات و نهادها دولتی از تشکل های مردم نهاد تاکید کردند.
نیمی از جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری گلستان درهفت شهرستان واقع در شرق این استان سکونت دارند که شهرستان مرزی گنبدکاووس 350 هزار نفر از این جمعیت را در خود جای داده است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده : تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.