به گزارش ایرنا، پرویز شریفی روز دوشنبه در نشست پدافند غیر عامل استان اظهار کرد: باید برای محیط های امنیتی و سیاسی دستگاه ها زمینه ای فراهم شود که تست نفوذ و شناسایی از آنان به عمل آید تا نقاط آسیب شناسایی و برای رفع آن اقدام اساسی انجام گیرد که مورد هجوم هکرها و باج افزارها قرار نگیرند.
وی افزود: برای جلوگیری از نفوذ بیگانگان به اطلاعات در فضای سایبری باید آموزش های لازم به صورت مستمر برای جامعه هدف تداوم داشته باشد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام تاکید کرد: با احصاء تهدیدهای این فضا باید متناسب با آنها برای کاربران و کارشناسان مرتبط دستگاه ها آموزش های لازم ارایه شود.
شریفی به ضرورت تشکیل تیم واکنش سریع در استان تاکید کرد و گفت: نبود این تیم در استان یک نقص است که برای مواقع بحرانی و حساس با تشکیل این تیم می توان از وجود آنها نهایت استفاده را برد.
وی همچنین از مدیران کل دستگاه های اجرایی خواست که به امنیت اطلاعات در حوزه فناوری و فضای مجازی توجه ویژه ای داشته باشند و با آگاهی از خطرات موجود نسبت به صیانت از آن دقت کنند.
شریفی هدف از برگزاری این نشست را رصد تهدیدات فضای مجازی و سایبری، نفوذ فایروال ها در برابر تهدیدات حاصل از حملات باج افزارها برشمرد و اضافه کرد: درصدد هستیم با اجرای تست نفوذ نقاط ضعف امنیتی دستگاه ها را در فضای مجازی رصد و در نهایت با آموزش کارکنان حوزه آی تی دستگاه ها اقدام لازم در جهت مقابله جدی با جریانات مخرب جنگ حوزه فضای سایبری متاثر از سناریوی دشمن انجام گیرد.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.