به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسینعلی ابراهیمی کارنامی روز شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان در ساری افزود : در صورتی که سرمایه گذاران طرح های کوچک در باره طرحشان به محیط زیست اطلاع رسانی کنند ، از نظر ما دیگر نیازی ندارند تا در چرخه طولانی استعلام قرار بگیرند.
وی با این حال حداکثر زمان پاسخگویی به استعلام را در اداره کل محیط زیست مازندران بین هفت تا 10 روز اعلام کرد.
ابراهیمی گفت که در سال جاری برای اجرای 129 پروژه عمرانی از محیط زیست استعلام شد که این اداره کل به 109درخواست پاسخ مثبت داد و برای موافقیت با 11 پروژه عمرانی نیز درخواست تغییرات جزئی کرد که پس از اعمال این تغییرات ، پاسخ مثبت دریافت خواهند کرد.
وی افزود که محیط زیست مازندران همچنین در همین مدت برای اجرای 6 طرح بزرگ سرمایه سرمایه گذاری در استان هم پاسخ مثبت داده است .
مدیرکل محیط زیست مازندران با اعلام این که این اداره کل امسال به 75 درصد استعلام سرمایه گذاری که نیاز به ارزیابی زیست محیطی داشته پاسخ مثبت داده ، گفت که سازمان متبوعش با وجود شکنندگی محیط زیست مازندران ، هیچ مخالفتی با اجرای پروژه های عمرانی و توسعه ای که ضوابط قانونی را رعایت کنند ، ندارد.
** سندمالکیت ، سنگ زیر پای سرمایه گذاران
نایب رئیس مرکز سرمایه گذاری مازندران هم در این نشست گفت که بیشتر اراضی روستائی استان فاقد سند رسمی است و اسناد این مناطق به صورت ' دستدارمی ' است و به همین دلیل استعلام برای احراز صلاحیت از دستگاه قضایی طولانی مدت است و سبب نارضایتی سرمایه گذاران می شود.
موسی قاسم پیشه پیشنهاد کرد که دستگاههای اجرائی برای صدور مجوز برای اراضی قولنامه ای نیز سخت گیری نکنند.
بر اساس گزارش های رسمی ، در سال جاری هشت هزار طرح سرمایه گذاری با اعتبار 50 هزار میلیارد ریال در مازندران اجرا و با تکمیل آنها برای حدود 40 هزار نفر ایجاد اشتغال شد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.