به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد شعبانی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان افزود : همچنین مسئولیت ساماندهی ، تاسیس و تهیه مبانی نظری کتاب راهنمای همیار مشاور هم به آموزش و پرورش مازندران سپرده شد.
وی ادامه داد: در این خصوص آموزش و پرورش استان طی فراخوان عمومی به استان های کشور خواهان معرفی نمایندگان آنها برای این منظور شده است.
شعبانی گفت : دانش‌ آموزان همیار مشاور دانش آموزانی با توانمندی و حس همدردی بالا هستند که آموزش‌های حرفه‌ای را در خصوص مهارت‌های زندگی دیده و در سطح مدارس فعالیت می‌کنند.
وی افزود : این دانش آموزان به مشاوران مدارس در فعالیت های فرهنگی و رفع آسیب های اجتماعی که دانش آموزان با آن درگیرند کمک می کنند.
شعبانی با اشاره به پیچیدگی و دشواری فعالیت های فرهنگی امروز در سطح مدارس گفت : تلاش برای اجرای چند استراتژی در آموزش و پرورش پیش روی ماست که عام گرایی و پرهیز از فعالیت های صوری و نمایشی از جمله آنهاست.
وی افزود : ترک عادت به گزارش های نمایشی امروز موجب شده که کاهش 70 درصدی بخشنامه های ایذایی را داشته باشبم و نیز شناسایی و تبدیل بخشنامه های پایدار به کتاب و ارائه به فرهنگیان و عینیت بخشی به فعالیت ها از دیگر برنامه های آموزش و پرورش است.
شعبانی گفت : نزدیکی به واقعیات اجتماعی دانش آموزان و نزدیکی به تربیت پنهان و نجات بخشی دانش آموزان باید در دستور کار فرهنگیان قرار گیرد، مربی نیاز دارد با واقعیت های دانش آموزی در تماس باشد.
وی با اشاره به استقرار 22 هسته و 5 مرکز مشاوره در استان ، ادامه داد: افزایش سطح مشارکت دانش آموزان در برنامه های فرهنگی و نرخ مشارکت در بخش های مختلف از دیگر برنامه ها بوده است.
معاون آموزش و پرورش مازندران با اشاره به افزایش سه برابری میزان مشارکت دانش آموزان در فعالیت های فرهنگی گفت: امسال 170 هزار نفر در بخش آموزشگاهی در مسابقات قران و عترت شرکت کردند.
شعبانی افزود: همچنین برگزاری همزمان دوهزار یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموزی در دوهزار مدرسه طی اسفند سال جاری در راستای تربیت و انتقال مواریث دینی به دانش آموزان دیگر برنامه های پیش روی این نهاد است.
وی هدایت دانش آموزان به سمت کتاب خوانی و خلاصه نویسی کتاب را نیز دیگر اقدام موثر فرهنگی آموزش و پرورش استان برشمرد و افزود: 11 هزار مورد خلاصه نویسی کتاب سال گذشته و 13 هزار خلاصه نیز امسال به این اداره رسیده که بررسی آنها نشان داده 60 درصد دانش اموزان ما در ادبیات و خلاصه نویسی مشکل ندارند.
شعبانی ادامه داد: مسابقات جشنواره نامه به پدر و مادر نیز برگزار می شود که در این حوزه نیز حدود 23 هزار نامه با محتویات طلاق، اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی به اداره رسیده که تبدیل به 10 جشنواره در شهرهای مختلف می شود.
وی به نشست های مکرر با دانش اموزان برای تبادل نظر اشاره کرد و افزود: 27 هزار نفر عضو شورای دانش آموزی استان هستند.
وی اولتیماتوم اجرای برنامه ها توسط دانش آموز را نیز از اقدامات فرهنگی دیگر برشمرد و گفت: آموزش هایی برای مدیران و مربیان در زمینه فضای مجازی نیز لازم است، کتاب سواد رسانه ای نیز فقط دوسال وقت دانش آموزان را می گیرد چون مربی و دانش آموز نتوانسته با محتوا ارتباط برقرار کند.
وی به راه اندازی رسانه دانش آموزی اشاره کرد و گفت: در این راستا فراخوان جشنواره عکس سی و نه به مناسبت ایام الله دهه فجر داده شد که 39 هزار عکس از راهپیمایی 22 بهمن از زاویه دانش آموزی برای رای گیری در فضای مجازی به آموزش و پرورش رسید.
شعبانی گفت: سناریوی دوم نیر ایام نوروز است که دومین فراخوان داده شده است.
وی با اشاره به نیاز آموزش و پرورش مازندران به دوهزار مربی تربیتی گفت: کتاب ' در مسیر تربیت 2 ' به عنوان راهنمای تربیتی مدیران مدرسه برای استفاده از ظرفیت مدیران به جای انتظار کشیدن استخدام مربی تربیتی از برنامه های اداره است.
وی تاکیدکرد : محور فعالیت های فرهنگی ما در سال 97 تبدیل معلم به مربی است و با اساتید و متخصصان هم در این زمینه تبادل نظر شده است.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.