مریم باقری روز شنبه در نشست شورای ثبت احوال افزود: در 2 ماه نخست امسال، 61 مورد واقعه طلاق ثبت شده که این رقم در مدت مشابه پارسال 67 مورد بوده است.
وی ادامه داد: این نرخ کاهش طلاق در همسنجی با میانگین استانی سه درصد بالاتراست.
باقری بیان کرد: در این مدت 186 واقعه ازدواج ، 215 مورد امید به زندگی و 118 واقعه وفات ثبت شده است.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی بیشترین علت فوت در این شهرستان با 46 درصد بیماری های قلبی و عروقی، 18 و نیم درصد سرطان و ما بقی نیز سوانح و حوادث اعلام شده است.
باقری ثبت وقایع تولد و فوت در نقاط شهری و روستایی شهرستان را مطلوب دانست و تصریح کرد: با استقرار پایگاه ثبت احوال در محل زایشگاه بیمارستان شهرستان، خطای ثبت ولادت را به صفر رسانده است .
وی گفت: در حالی شاخص ثبت ولادت 99.9 دهم درصد است و ثبت وفات 99.7 دهم درصد است خمین از این شاخص نیز بالاتر و 100 درصد وقایع را به ثبت می رساند.
باقری افزود: تعویض کارت ملی الزامی است و تا پایان امسال همه بایستی از کارت ملی هوشمند برخوردار شوند.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی این شهرستان طلاق است که مهمترین علت آن نیز اعتیاد، دخالت های اطرافیان و نبود مهارت زندگی گزارش شده است .
سید مهدی ساداتی افزود: بر همین اساس، راه اندازی مراکز پیشگیری از طلاق به عنوان یک راهکار برای کاهش این مشکل اجتماعی در یک سال گذشته به صورت جدی پیگیری می شود.
وی بیان کرد: برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی طرح پیشگیری از طلاق، طرح آموزش مهارت های زندگی در این شهرستان کلید خورد.
فرماندار خمین گفت: طلاق به عنوان یک پدیده ی اجتماعی نامطلوب دربین زوج های جوان باید با ابزارهای مناسب فرهنگی و اجتماعی کنترل شود.
ساداتی گفت: دولت تدبیر و امید، تهیه سند فرهنگی در مجموعه استان ها را مورد تاکید قرار داد و در استان مرکزی 2 سند تهیه شده است.
ساداتی اظهارکرد: در کارگروه های تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی تاکید بر آموزش مهارت های زندگی قبل از ازدواج است و بی شک اجرای طرح پیشگیری از طلاق تاثیر به سزایی در کاهش آسیب اجتماعی طلاق در این شهرستان داشت.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت دارد.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.