علی مهرعلیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال 94 با کاهش برخی آسیب های اجتماعی و افزایش میزان تولد و ازدواج نسبت به سال های گذشته در این استان مواجه بودیم که نشان از بهبود نسبی وضعیت اجتماعی داشت.
وی با بیان اینکه این روند در سال 95 نیز ادامه یافت، افزود: سال گذشته میزان خودکشی در این استان 21.5 درصد نسبت به سال ما قبل کاهش یافت و کمترین میزان خودکشی در این سال ثبت شد.
مهرعلیزاده یادآور شد: سال گذشته همچنین افزایش سه درصدی میزان ازدواج های ثبت شده و کاهش 17 درصدی طلاق نسبت به سال 94 را در استان داشتیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام با بیان اینکه میزان وقوع قتل در این استان در سال 94 نسبت به سال ماقبل آن 43 درصد کاهش یافت، گفت: نرخ وقوع قتل در استان در سال 95 ثابت ماند و تغییری نکرد.
وی تاکید کرد: سال 95 این استان با کاهش 26 درصدی فوتی های ناشی از حوادث ترافیکی رتبه اول کشور را کسب کرد و با وجود تردد بیش از سه میلیون زائر اربعین با کاهش نرخ تصادفات منجر به مرگ نیز مواجه شدیم.
به گفته وی، نزاع های دسته جمعی نیز در این استان در سال 95 نسبت به سال 94 بیش از 27 درصد کاهش یافت.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: 65 مجوز فعالیت برای سازمان های مردم در این استان در دولت یازدهم صادر شد که سه برابر مجموع مجوزهای صادر شده هشت سال گذشته است.
مهرعلیزاده اضافه کرد: همچنین برای نخستین بار نشریه داخلی سمن ها با عنوان گاهنامه همیار در این استان منتشر و مرکز همیاری سازمان های مردم نهاد به هدف توسعه کمی و کیفی سمن ها افتتاح شد.
وی افزود: هر چند روند آسیب های اجتماعی در استان کاهشی بوده اما با وضعیت مطلوب و رضایت بخش همچنان فاصله داریم و این اقتضا می کند تلاش های خود را برای بهبود وضعیت اجتماعی استان ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه مجموعه ای از عوامل در بهبود نسبی وضعیت اجتماعی نقش دارند، گفت: شرایط امیدوار کننده کشور در سطح کلان و ایجاد ثبات در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را می توان مهمترین علت این بهبودی دانست.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام یادآور شد: این بهبود وضعیت اجتماعی استان نسبی است و در مقایسه با سال های گذشته بهتر شده و این به این معنی نیست که دیگر هیچ مشکلی در هیچ زمینه اجتماعی وجود ندارد.
مهرعلیزاده با بیان اینکه وضعیت اجتماعی استان بدتر از آنچه هست نشان داده شده است، اضافه کرد: در شرایط کنونی جامعه بیشتر از هر چیزی به امیدواری نیاز دارد و باید از القای فضای یاس و ناامیدی در جامعه به شدت پرهیز شود.
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی پراکنده و غیرمنسجم در زمینه آسیب های اجتماعی به ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه می انجامد لذا رسانه ها در جهت اصلاح وضعیت و بهبودی آن در استان اطلاع رسانی کنند.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در غربی ترین نقطه کشور با 580 هزار نفر جمعیت همانند بسیاری از مناطق دیگر کشور با آسیب های اجتماعی متعددی روبرو است.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.