به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدعلی قاسمی روز یکشنبه در نشست برنامه ریزی برای استقرار پایه دوازدهم و رفع مشکلات و موانع این پایه در ساری افزود : میانگین سن مدیران مدارس مازندران تا پیش از این 25 سال بود که اکنون به 21 سال کاهش یافته است .
وی ادامه داد : همچنین در سال تحصیلی جاری میانگین سابقه برای تصدی مدیریت مدارس هم از 27 سال به 24 سال رسیده است.
قاسمی گفت : جوان شدن مدیران مدارس یکی از اولویت های آموزش و پرورش کشور و استان مازندران است زیرا منجر به تعامل بیشتر این مدیران با معلمان ، دانش آموزان و والدین می شود و در روند آموزشی بسیار موثر است .
وی افزود : نیروهای جوان تر ایده های جدیدی را وارد آموزش و پرورش خواهند کرد که نیاز مبرم امروز این نهاد است ، نهادی که در چند دهه گذشته دچار فرسودگی شده است .
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در استقرار پایه دوازدهم مشکلاتی و کمبودهایی وجود دارد ، گفت : در این مسیر باید همه پای کار باشند تا دانش اموزان کمترین خلا را احساس کنند و ضربه ای به روند تحصیل آنان وارد نشود .
وی بر ضرورت نگاه مشارکتی به مدیریت در مدارس تاکید کرد و افزود : امروز مدیران باید معلمان و دانش آموزان را در همه سطوح برنامه ریزی و اجرای برنامه ها شرکت دهند و در این راه از ظرفیت خانواده ها و نخبگان محلی هم باید استفاده شود .
** فضا ، تجهیزات و نیروی انسانی مشکلات استقرار پایه دوازدهم در بخش فنی حرفه ای
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران هم در این نشست گفت: یکی از مهم ترین اولویت ها و مسائل این نهاد در حال حاضر در مورد استقرار پایه دوازدهم است که در برخی بخش ها از جمله فنی حرفه ای و کاردانش با مشکلاتی چون کمبود فضا، نیروی انسانی و تجهیزات مواجهیم.
اسفندیار نظری افزود : مدیران هسته های آموزش و پرورش باید به این مسائل توجه داشته باشند و تمام ایده و برنامه ریزی خود را برای رفع این مشکلات داشته باشند.
وی ادامه داد : این در حالی است که به دلیل استقرار پایه ششم هنوز مشکلاتی در مدارس وجود دارد و نمازخانه و کتابخانه های بسیاری مدارس به خاطر جبران کمبود کلاس تعطیل شد.
نظری گفت : همچنین سال تحصیلی آینده زمان استقرار کامل شکلی سند تحول بنیادین است ، در حالی که هنوز در بحث کیفیت مشکل داریم و به کیفیت لازم دست نیافته ایم و مدیران هسته ها حتما در این بحث نیز باید جدی وارد شوند.
** دانش آموزان نظری کتاب های خود را نگهدارند
نظری گفت : در پایه دوازده بویژه در شاخه نظری یکی از اهداف و برنامه های ما هدایت دانش آموز به تحصیلات عالیه است ، دانش آموزان با توجه به عدم حذف کنکور باید کتابهای خود را نگهدارند و از دور انداختن آن پرهیز کنند .
وی ادامه داد : از این پس سئوالات در این مقطع شناسنامه دار هستند زیرا برای اولین بار طرح می شود و با توجه به محتوای جدید کتابها این مساله می تواند در دانش آموز اشتیاق ایجاد کند.
نظری به معلمان توصیه کرد: به دانش آموزان کمک کنید با روند سئوالات استاندارد آشنا شوند تا موفقیت هزینه کمتری برایشان در برداشته باشد و ناچار به پرداخت هزینه های گزاف اضافه در بیرون از مدرسه نباشند.
این نشت با حضور ندیران آموزش متوسطه ، فنی و حرفه ای و کار دانش و متوسطه با برگزاری چند گارگاه در باشگاه فرهنگیان برگزار شد .
پایه دوازدهم آخرین مرحله از استقرار ساختار آموزشی 3-3-6 در آموزش و پرورش کشور است که جایگزین ساختار قبلی می شود.
ساختار آموزشی 3- 3 - 6 از سال تحصیلی 91 - 90 با استقرار پایه ششم آغاز شد و در سال تحصیلی جاری با استقرار پایه یازدهم ادامه یافت .
استقرار پایه دوازدهم سال آینده در حالی انجام می شود که با سه ساله شدن آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش ، این دانش آموزان هم به پایه جدید اضافه می شوند.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.