به گزارش خبرنگار ایرنا، نورعلی عباسپور روز چهارشنبه در دوره آموزشی مدرسان آموزش خانواده شهر تهران در مدرسه آرمینه مصلی نژاد منطقه 6 افزود: برهمین اساس، توجه جدی به مدرسان آموزش خانواده و ارتقای سطح علمی آنان از برنامه های مهم و محوری حوزه انجمن اولیا و مربیان در وزارت آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به اینکه اغلب خانواده ها نسبت به روند آموزش و پرورش فرزندان خود احساس مسئولیت می کنند، اظهار کرد: این موضوع به کیفیت آموزشی کمک کرده و به نوعی، همکاری با اولیای مدرسه محسوب می‌شود.
عباسپور با بیان اینکه گاهی اوقات شاهد مقاومت خانواده ها در برابر برنامه درسی دانش آموزان هستیم، افزود: باید برای حل این مسئله چاره اندیشی کنیم و مدرسان آموزش خانواده می توانند نقش قابل توجهی دراین زمینه داشته باشند.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ارتباط چهره به چهره کادر آموزشی مدرسه با والدین گفت: دوره‌های آموزش خانواده مسئله مهمی برای این تعامل محسوب می شود که در این راستا باید از فناوری‌های نوین آموزشی نیز به خوبی استفاده کنیم.
وی، بهره مندی از مطالب علمی، مدرسان توانمند و نشریات تخصصی تربیتی را از راهکارهای ارتقای دانش و آگاهی والدین در راستای آموزش و پرورش دانش آموزان و تعامل بیشتر آنان با کادر آموزشی مدرسه عنوان کرد.

* تاکید بر همسویی آموزه های تربیتی خانواده و مدرسه
عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز دراین جلسه با تاکید بر همسویی آموزه های تربیتی معلمان مدرسه و اولیا، اظهار کرد: این موضوع در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفته است.
وی افزود: 70 درصد از شخصیت افراد پیش از ورود به سن مدرسه شکل می‌گیرد و باید در دوران مدرسه با هدایتی صحیح به تکمیل این روند کمک کنیم.
باقری افزود: بر اساس آموزه‌های قرآنی هر انسانی هدایت مخصوص به خود را دارد و بر این اساس باید در امر تربیت ویژگی‌های افراد مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در دنیای امروز همسویی معلمان مدرسه، اولیا، دانش آموزان، جامعه و رسانه در امر تربیت لازم و ضروری است.
دوره آموزشی مدرسان آموزش خانواده شهر تهران روزهای 19 تا 23 دی ماه با حضور150 منتخب مدرس آموزش خانواده در مدرسه آرمینه مصلی نژاد منطقه 6 برگزار می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7245**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.