سید جلال ملکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت 23:49 شب گذشته انتشار گازمنوکسید کربن در یک منزل مسکونی در افسریه به سامانه 125 اعلام و ماموران ایستگاه 15 آتش نشانی شهر تهران به محل حادثه اعزام شدند.
وی بیان کرد: در طبقه دوم یک ساختمان مسکونی 4 طبقه و در یک واحد مسکونی 65 متری بدلیل استفاده مشترک از دودکش در هود آشپزخانه و آبگرمکن دیواری، انتشار گاز منوکسید کربن اتفاق افتاده بود.
ملکی ادامه داد: با هوشیاری یکی از اعضای خانواده و با اطلاع سریع این حادثه به سامانه 125 ، آتش نشانان به محل حادثه رسیده و 4 نفر شامل پدر، مادر، دختر جوان و یک پسر بچه 7 ساله که دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شده بودند را نجات دادند.
وی خاطرنشان کرد: مادر و دختر جوان در وضعیت وخیمی قرار داشتند که آتش نشانان هر 4 نفر را تحویل عوامل اورژانس دادند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با توصیه به شهروندان که هر وسیله گرمایشی یک دودکش مجزا نیاز دارد، تاکید کرد: استفاده از دودکش مشترک بسیار نا ایمن است چرا که هود آشپزخانه همیشه روشن نیست اما بخاری، آبگرمکن دیواری همیشه مورد استفاده است و استفاده از دودکش مشترک موجب انتشار گاز منوکسید کربن می شود.
وی توصیه کرد حتما دودکش های وسایل گرمایشی تا سطح پشت بام کشیده شده باشد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.