معاون سیاسی و اجتماعی استاندار مازندران گفت:در شرایط کنونی جامعه بشدت به امنیت ، وحدت و هم افزایی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،علیرضا یونسی صبح امروز در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی ساماندهی و مدیریت آسیب های اجتماعی استان در سالن شماره 2 استانداری با اشاره به حوادث اخیر و تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی اظهار داشت: در شرایط کنونی که جامعه بشدت به امنیت ، وحدت  و هم افزایی نیاز دارد ، پاشیدن تخم تفرقه و اختلاف به صلاح نظام و جامعه نیست .

وی افزود: با افرادی که نفاق و تفرقه افکنی را در جامعه گسترانده و موجب اغتشاش در جامعه می شوند به شدت برخورد می شود و اجازه اخلال در امنیت و خریب اموال عمومی را به کسی نمی دهیم .

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار مازندران  با اشاره به اینکه در ناآرامی های اخیر ، مردم مازندران دست رد بر سینه آشوبگران زدند گفت: بر اساس تحقیقات استان مازندران کمترین حضوردرخشونت و تفرقه افکنی داشتند که این امر نشان از دوراندیشی ، صداقت وروح همدلی و تعهد مردم مازندران نسبت به دین، انقلاب و ولایت است و حتی برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی راهپیمایی های گسترده ای در سطح استان شکل دادند.

وی با بیان اینکه دستگاه های قضایی و انتظامی بصورت هماهنگ و عقلانی با این قضیه برخورد کرده اند کما اینکه بسیاری از این افراد شناسایی و دستگیر شدند و باید پاسخگوی این نوع هنجارشکنی در جامعه باشند.

یونسی ، سلامتی و امنیت را از مهمترین مقوله اجتماعی در جامعه دانست و گفت: مازندران به دلیل وجود ظرفیت های مناسب و همچنین برقراری امنیت سالانه میزبان بسیاری از گردشگران در استان هستند بنابراین در هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد به امنیت استان خدشه ای وارد شود.

وی همچنین از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری با ظرفیت بالا ولی دو لبه یاد کرد و افزود : در حالی که از این ابزار می توان برای دستیابی به اهداف متعالی و مترقی در جامعه بهره برد ، عده ای با سوءاستفا از آن برای خشونت پراکنی  و قانون شکنی استفاده می کنند که نشان می دهد هنوز ظرفیت بهره برداری از آن در جامعه و توسط مردم بدرستی ایجاد نشده است .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت : در ناآرامی های اخیر در کشور برخی افراد با سوء استفاده از فضای مجازی به دنبال به اجرای پروژه سلب امنیت ، بی نظمی و قانونی شکنی در جامعه بودند که ناکام مانده اند.

وی افزود : فضای مجازی می تواند ابزاری کارآمد، آگاهی بخش و و در خدمت توسعه باشد نه اینکه رعب و وحشت را در این فضا ایجاد کند و وسیله ای برای خشونت طلبی باشد.

یونسی به به سوء استفاده کنندگان از فضای مجازی تاکید کردکه دست از این کارها بردارند ، در غیر این صورت با آنها برخورد خواهیم کرد .

وی در بخش دیگری از سخنانش با مهم برشمردن  نظام سلامت جامعه بر آموزش آن در سازمان های اداری در قالب بسته و شیوه نامه تاکید کرد و اجرای آن را امری لازم و ضروری دانست.

یونسی ورزش همگانی را در جهت افزایش شادابی و نشاط جامعه موثر دانست بهره مندی آن در بین مردم را موثر اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه در فضاهای مجازی کانال هایی تحت عنوان توصیه های پزشکی و اقدامات از این دست بدون منبع و اعتبار تشکیل می شود و مردم برای استفاده از برخی داروهای گیاهی تشویق می کند بر لزوم ایجاد شبکه مجازی نطام سلامت  از سوی دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.