به گزارش ایرنا، دکتر مجید احمدی شنبه شب در نشست شورای عالی سازمان بسیج جامعه پزشکی هرمزگان در بندرعباس اظهار داشت: در همین راستا نیز بسیج برنامه های مختلفی برای خدمت رسانی به مردم و تلاش برای رفع آسیب های اجتماعی در دست اجرا دارد که از جمله آن می توان به طرح رهنمون اعتلای بسیج اشاره کرد.
وی افزود: در قالب این طرح به زودی عوامل پر خطر در آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه شهرها و همچنین روستاها مورد شناسایی و بررسی قرار می گیرد تا برای رفع آسیب های اجتماعی اقدام لازم صورت گیرد.
احمدی تصریح کرد: در این طرح سعی بر این شده که تمامی دغدغه ها در مورد آسیب های اجتماعی و عوامل پرخطر در کاهش سلامت جامعه دیده شود.
وی ادامه داد: در این طرح سعی می شود با کار کارشناسی و تشکیل تیم های جهادی با مردم ارتباط نزدیک و دوستانه ای برقرار شود تا از این راه چالش های فرا روی مردم برطرف شود.
جانشین بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اهمیت همکاری پزشکان و پرستاران در اجرای این طرح، گفت: وزیر بهداشت بر حضور جهادی پزشکان و پرستاران در این عرصه اهتمام دارند و امیدواریم در جهت اجرای طرح رهنمون این همکاری ها با قوت بیشتری ادامه یابد.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به رسالت بسیجیان گفت: بسیج یک تفکر و ارزش است و امروز وظیفه ما همکاری و تلاش برای رفع مشکلات جامعه است .
دکتر غلامعباس مومنی با اشاره به رتبه 11 سازمان بسیج جامعه پزشکی هرمزگان در سطح کشور، اظهار کرد: رسالت مدیران کمک برای رفع مشکلات مردم و رضایت آنهاست و ما نیز در این سازمان در همین راستا حرکت می کنیم.
وی تاکید کرد: محرومیت زدایی و رفع چالش های پیش روی مردم از اهداف اصلی سازمان بسیج جامعه پزشکی هرمزگان است.
مومنی بررسی وضعیت بهداشتی درمانی، فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه نشین و محروم جامعه را از اهداف طرح رهنمون اعلام کرد.
وی بیان داشت: دراین طرح به مناطقی که بین 3 تا 5 هزار نفر جمعیت دارند و خدمات درمانی سطح یک را کمتر دریافت می کنند تیم هایی اعزام می شوند که موارد را بررسی و نتیجه را برای اقدامات بعدی به این سازمان اعلام می کنند.
دکتر مومنی با اشاره به مدت زمان 5 ساله اجرای طرح رهنمون، تاکید کرد: با توجه به این زمان ، ماندگاری پزشکان در استان هرمزگان برای اجرای موفق این طرح از اهمیت بسزایی برخوردار است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.