به گزارش خبرنگار ایرنا رحمن قلاوند روز یکشنبه در نشت خبری با خبرنگاران افزود: در حال حاضر 18 مرکز ثابت و پایگاه اصلی اموزش فنی و حرفه ای در این استان وجود دارد.
وی اظهار کرد: تعهد برنامه های آموزش فنی و حرفه ای لرستان 2 میلیون و 500 هزار نفر ساعت بوده است که تا پایان مهرماه سال جاری یک میلیون و 266 هزار نفر ساعت دوره آموزشی در این استان برگزار شده است.
قلاوند همچنین اضافه کرد: با هماهنگی خانه مطبوعات دوره های آموزشی کیفیت بخشی خبرنگاری در این استان برگزار خواهد شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان گفت: در راستای آموزش عشایر کوچ رو و ساکنان حاشیه شهرها،پادگان ها و حتی افرادی که به دلایلی درندامتگاه ها به سرمی برند و افرادی که دچار آسیب های اجتماعی شدند در سند آموزشی استان برنامه آموزشی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان سند مهارت استان در اواخر سال 95 به تصویب رسیده است، بیان کرد: در طرح توانمند سازی روستائیان و عشایر،مناطق محروم ومرزی جهت توزیع عدالت اجتماعی حدود 11 هزار و 780 نفر ساعت برنامه آموزشی اجرا کرده است.
قلاوند افزود: با وجود عدم تناسب آموزش ها با نیازهای جامعه ، مجموعه های آموزشی متناسب با نیاز جامعه برنامه ریزی ندارند و شوق کاذبی نسبت به برخی رشته های تحصیلی ایجاد شده است.
به گفته وی افراد تحت آموزش باید نیازهای جامعه را برطرف کنند و مانع از فاجعه آموزشی در کشور شد.
وی بر انقلاب در ساختار آموزشی تاکید کرد و گفت: از طرفی اعتبار مورد نیاز جهت تهیه و تجهیز کارگاه های آموزشی در فنی و حرفه ای تاثیرگذار است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان همچنین گفت: یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی توانمند سازی نیروی داخلی کشور است و باید مرد توجه قرار گیرد.
قلاوند افزود : در راستای اجرای طرح کارورزی فارغ التحصلان دانشگاهی در این استان 466 واحد پذیرنده کارآموز در سامانه ثبت نام کرده است.
وی ادامه داد: تاکنون 20 هزار و هفت نفر در سامانه طرح کارورزی استان ثبت نام کرده است.
به گفته قلاوند تعداد کارورزان ثبت نام شده دارای شرایط کارورزی هفت هزار و 322 نفر است.
7274/6060
خبرنگار: مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.