به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز شنبه در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی خلخال افزود: دولت به تنهایی قادر به مقابله با حجم سنگینی از آسیب های اجتماعی نبوده و برای سهولت در پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی تهدید کننده جامعه با برجسته کردن نقش سمن ها از ظرفیت کامل تشکل های مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی استفاده خواهد شد.
وی گفت: برای دستیابی به این هدف حمایت همه جانبه از سمن ها و تشکل های مردم نهاد غیردولتی در دستور کار دولت و کارگروه های اجتماعی و فرهنگی فرمانداری ها بوده و فرمانداری خلخال نیز پس از بررسی طرح های ارائه شده از سوی تشکل های مردم نهاد را در مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی عملیاتی و اجرایی خواهد کرد.
وی با اشاره به نقش فضای مجازی در کاهش و یا افزایش آسیب های اجتماعی اظهار کرد: فضای مجازی در صورت استفاده درست می تواند به عنوان ابزار سیار کارآمد برای مقابله و کاهش آسیب اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرد و در غیر این صورت نیز این فضا خود تبدیل به یک آسیب و معضل اجتماعی خواهد شد.
بابایی ایجاد روحیه نشاط اجتماعی با برنامه ریزی از سوی دستگاه های فرهنگی را از جمله راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش خشونت دانست و خواستار ارائه برنامه های پیشنهادی دستگاه های عضو کارگروه فرهنگی و اجتماعی خلخال برای اجرایی شدن برنامه های نشاط آور به این کارگروه شد.
سرهنگ جهانبخش عطایی ، فرمانده ناحیه بسیج سپاه خلخال نیز در این جلسه کار فرهنگی را مهم ترین راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی دانست و گفت: طرح کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طرح های پنج گانه مهم بسیج سپاه است.
او افزود: برنامه های مختلفی از جمله ترویج زندگی ایرانی ، اسلامی ، برگزاری دوره های آموزشی کاهش آسیب اجتماعی ، طرح مدافعان حریم خانواده و تلاش برای سهولت در ازدواج جوانان با اهدای جهیزیه به نوعروسان در دستور کار بسیج سپاه خلخال قرار دارد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
سازمان های مردم نهاد در دولت تدبیر و امید فعالیت چشمگیری داشته و در حال حاضر هم 199 سازمان مردم نهاد در استان اردبیل فعال هستند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.