به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی روز چهارشنبه در جمع روسای دانشگاه ها و اعضای کمیسیون دانشجویی دانشگاه ها و مراکز علمی ملایر اظهار کرد: دانشجویان و فعالان سیاسی و اجتماعی دانشجویی باید به دقت و درایت خاصی از بروز این آسیب ها پیشگیری کنند.
وی بر لزوم مراقبت مسئولان دانشگاه ها از بروز این نوع آسیب ها به روند فعالیت تشکل های دانشجویی نیز تاکید کرد و افزود: نگاه برابر، ایجاد فرصت و امنیت یکسانی برای تمام تشکل های سیاسی، فرهنگی و صنفی از ضرورت های کار و فعالیت تشکل های دانشجویی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی توجه به تشکل های دانشجویی و ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت و طرح دیدگاه های این تشکل ها را از وظایف مسئولان دانشگاه ها برشمرد و بیان کرد: مدیران دانشگاه ها باید علاوه بر برگزاری نشست های منظم و یک به یک با تمامی تشکل ها، از دیدگاه ها و نظرهای آنان در حوزه های مختلف استفاده کنند و وقت و امکان برابر در اختیار آنها قرار دهند.
رضایی با اشاره به کاهش آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از اولویت ها در جامعه ادامه داد: کرسی های آزاداندیشی مد نظر رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام از ابزارهای مهم برای مقابله با آسیب های اجتماعی است که مدیران دانشگاه ها باید وقت و زمان کافی برای آن صرف کنند.
وی اظهار کرد: با ایجاد امکان و فرصت مناسب برای طرح آزادانه دیدگاه ها و نظرهای دانشجویان در کرسی های آزاد اندیشی می توان از بروز بسیاری مسایل پیشگیری کرد.
فرماندار ویژه ملایر تامین امنیت دانشجویان در شروع سالتحصیلی جدید در برابر آسیب های اجتماعی را اولویت مهم دیگر مدیران دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: در حالیکه باید از دانشجویان در برابر آسیب های گوناگون اجتماعی و فرهنگی محافظت و مراقبت کرد، با امنیتی کردن دانشگاه ها مخالف هستم.
رضایی همچنین خواستار تامین امکانات رفاهی مورد نیاز دانشجویان و خدمت رسانی مطلوب از سوی دانشگاه ها شد و افزود: لازم است مسئولان دانشگاه ها در حوزه های مختلف همچون تامین خوابگاه، تغذیه مناسب، اعطای وام های دانشجویی و سایر امکانات با دقت و دلسوزی به دانشجویان کمک کنند.
وی ورود دانشگاه های این شهرستان به حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی مانند تاسیس بنیاد صیانت از نهاد خانواده و ارایه طرح های گوناگون را در توسعه ملایر اثرگذار دانست و بیان کرد: این حضور باید در سایر بخش ها به ویژه صنعت و کشاورزی نیز تقویت شود.
رضایی بر لزوم تقویت ارتباط و تعامل بیشتر دانشگاه ها و جامعه دانشجویی با حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، صنعتی و کشاورزی برای پاسخگویی به نیازها و رفع مشکلات شهرستان تاکید کرد.
وی گفت: هم اکنون ایران با شتاب قابل توجه علمی، اقتصادی و فرهنگی به سمت توسعه پیش می رود و برای رسیدن به اهداف بلندی که در حوزه های مختلف ترسیم شده، نیازمند همراهی و مساعدت تمامی ارکان به ویژه جامعه علمی و دانشگاهی هستیم.
شهرستان ملایر دارای 16 مرکز علمی و آموزشی با بیش از 20 هزار دانشجو است.
این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
2087/7528خبرنگار: معصومه موسوی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.