به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل زندان های کردستان، اسحاق ابراهیمی در کارگروه اشتغال و حرفه آموزی زندان های استان افزود: برای توسعه آموزش رشته های جدید فنی و حرفه ای در زندان های استان، برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه تعامل خوبی میان زندان ها و مراکز فنی و حرفه ای استان وجود دارد، اضافه کرد: امیدواریم در آینده نزدیک، شاهد گسترش برنامه های اشتغالزایی و حرفه آموزی در زندان های کردستان باشیم.
ابراهیمی مرتکب شدن بسیاری از مددجویان به جرم را نتیجه نبود اشتغال و درآمد کافی دانست و گفت: وجود آسیب های اجتماعی، اهمیت توجه به اشتغال و حرفه آموزی زندانیان در مدت زمان تحمل حبس را آشکار می سازد.
مدیرکل زندان های کردستان، آمار بازگشت مجدد به زندان را یکی از آیتم های مهم در ارزیابی میزان اثربخشی برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها عنوان کرد و یادآور شد: معضل بیکاری یکی از مهمترین دلایل وقوع جرم در جامعه است؛ بنابراین چنانچه زندان ها بتوانند برنامه های اصلاح و تربیتی و به ویژه فعالیت های حرفه آموزی را به درستی اجرا کنند دیگر شاهد بازگشت مجدد این افراد به زندان نخواهیم بود.
ابراهیمی به تحقق تعهدات زندان های استان در حوزه حرفه آموزی زندانیان اشاره و اظهار کرد: آمار شرکت کنندگان در کلاس های مهارت آموزی و دریافت کنندگان گواهینامه فنی و حرفه ای، بیان کننده اجرایی شدن تعهدات، بیش از برنامه ریزی های صورت گرفته است.
در این جلسه روسای زندان های استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در راستای اشتغال و حرفه آموزی زندانیان، به بیان راهکارهای خود برای توسعه حرفه آموزی در مراکز اصلاحی و تربیتی استان پرداختند.
هم اکنون در استان کردستان، 6 زندان، 2 بازداشتگاه، یک کانون اصلاح و تربیت و یک اردوگاه حرفه آموزی وجود دارد.
دریافت و تنظیم: وریا کرمی ** انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.