به گزارش خبرنگارایرنا، علی اصغر یوسف نژاد روز پنجشنبه در نخستین کمیسیون روسای فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی شهرهای مازندران افزود: در حالی کشور با مشکل فرهنگی و اجتماعی مواجه است که تمام دستگاه ها جدای از دستگاه های صرف فرهنگی نقش مجزا در حوزه فرهنگ دارند.
وی میزان بودجه فرهنگی کشور را در سال حدود 60 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : این درحالیست که اعتبارعمرانی کشور درسال حدود 120 هزارمیلیارد ریال است و نسبت بودجه فرهنگی به عمرانی نشان می دهد که معضل فرهنگی فعلی کشور اعتبار مالی نیست.
یوسف نژاد گفت که برای تاثیرگذاری حوزه فرهنگ در سطح کشور نیاز به سیاستگذاری منسجم داریم که تمام دستگاه ها خود را ملزم اجرای این سیاست ها بدانند.
** بودجه فرهنگی 230 میلیارد ریالی شهرداری ساری
رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز در این نشست بودجه فرهنگی این شهر مرکز مازندران را برای سال جاری حدود 230 میلیارد ریال اعلام کرده است.
سید مسعود مدینه گفت که بودجه فرهنگی شهر ساری در سال جاری در مقایسه با سال گذشته حدود 30 درصد افزایش داشته است.
وی دلیل این افزایش را تاثیر گذاری کارکرد فرهنگی و اجتماعی در شهر ساری دانست و همراهی شهروندان با شهرداری برای اجرای طرح های اجتماعی و عمرانی را نمونه تاثیرگذاری این کارکرد بیان کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر ساری به ایجاد مرکز پژوهش و اطلاعات شهری اشاره کرد و هدف از این راه اندازی این مرکز در شهر ساری را گردآوری نخبگان علمی و پژوهشی استان و دریافت نقطه نظراتشان برای توسعه شهری دانست.
فرمانده سپاه کربلا مازندران نیز در این نشست گفت که برای تاثیرگذاری کارکرد فرهنگی در جامعه باید از ظرفیت های موجود در جامعه استفاده کرد.
سردارمحمد حسین بابایی افزود: سپاه برای کارکرد فرهنگی و اجتماعی در استان با کمک نیروهای مردمی موفق شده تا 40 سرسرای فرهنگی و ورزشی را در مازندران ایجاد کند.
به گفته وی هم اکنون نیز 22 سرسرای فرهنگی و ورزشی دیگر نیز در استان در دست ساخت است .
شهر ساری 9 نماینده شورا دارد.
نخستین کمیسیون شوراهای اسلامی شهرهای مازندران صبح امروز در ساری برگزار شد.
مازندران 58 شهر دارد که بیش از 53 درصد از جمعیت 3 میلیون و 258 هزار نفری استان در این شهر ها سکونت دارند.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.