به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی عبدالمالکی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در این مراسم که شامگاه جمعه در سرسرای اجتماعات شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بسترهای اصلی رشد فرهنگ در هر جامعه توجه به بزرگان و نخبگان فرهنگی آن است.
وی با بیان اینکه شهرداری به دنبال بستر سازی و تسهیل گری برای به میدان آمدن و فعالیت اهالی فرهنگ کرمانشاه است، تاکید کرد: بدون نقش آفرینی صاحبان فرهنگ، توسعه فرهنگی رقم نخواهد خورد.
وی افزود: تلاش شهرداری بر بکارگیری همه ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی است و معتقدیم که هم افزایی با سایر نهادهای ذیربط در این مسیر بسیار مهم و اثر گذار خواهد بود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز در این مراسم بر لزوم احیاء آیین های بومی در برنامه های مختلف فرهنگی تاکید کرد و گفت: نگاه ما در عرصه فرهنگ باید بر حفظ داشته ها و احیاء آنها باشد.
ابراهیم مرادی اظهار کرد: همه ما در این عرصه باید تلاش کنیم و از فراموش شدن فرهنگ اصیل خود در همه موارد جلوگیری نماییم.
او نمونه این فراموشی را در اشعار کُردی، مداحی ها و نواهای محلی برشمرد و گفت: یکی از وظایف مهم ما تلاش برای احیاء و انتقال این ارزش ها به نسل های بعد است.
اجرای برنامه نی نوا توسط دکتر امیر غلامی، اجرای گروه سنج و دمام نوای ماتم و شعر خوانی تعدادی از شاعران برگزیده از دیگر برنامه های این برنامه فرهنگی بود.
در این مراسم همچنین از حجت‌الاسلام دکتر مهدی عبدی، استاد فرشید یوسفی، استاد امین شیرزادی، استاد همت علی اکرادی، استاد حسین احمدی محبوب و دکتر امیر غلامی با اهداء لوح، تقدیر به عمل آمد.
همچنین از علی بقایی، پوریا منصوری، علی اسدی، مریم قاسم پور به عنوان شاعران منتخب هیات داوران و دیگر شاعران مطرح با اهداء جوایز و لوح تقدیر شد.
7458/3033 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده: فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.