استان مازندران هم قطعه ای ازایران عزیزاست که با وجود تمامی شایستگی ها وظرفیت ها؛ درتب مشکلات می سوزد ودره معضلات به قدری عمیق که تصورهموارشدن آن دور ازذهن می ماند ومردمان شریف و قدرشناس استان همچنان درانتظارند!

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران درگفت وگوبا "ایلنا" در ساری ضمن تشریح موقعیت شهرک ها ونواحی صنعتی درپیشبرد اهداف و برنامه های اقتصادکشورمان وجایگاه صنعت به عنوان موتورپیشران توسعه ازواقعیت هایی رونمایی کرده که سالهاست درگیرآنها هستیم وظاهرا با وجود تمامی تلاش ها؛ آنچنان که باید کارها پیش نرفته ودغدغه ها همچنان باقیست واین درحالی است که چالش بیکاری همچون دیوی مهارنشدنی اقتصاد ایران را تهدید وتلاش ها را عقیم می سازد.

دکتر" موسوی " که مجموعه تحت مدیریتش؛ مسئولیت اداره 39 شهرک وناحیه صنعتی را عهده دار می باشد، درسخنان خود از مشکلاتی سخن می گوید که ازدو دهه پیش برصنعت چنبره زده اند و ظاهراً هیچ یک ازنسخه های تجویزی کار ساز نبوده اند.

به گفته دکترموسوی ؛ ازمجموع 1700 واحد تولیدی مستقر در شهرک ها صنعتی مازندران 560 واحد صنعتی به دلایل متعددی به رکود کشیده شده اند وعملا خبری ازتولید واشتغال نیست؛ ضمن آن که 160 واحد به تملیک بانک ها درآمده اند و درخواست تملیک 200 واحد دیگرتوسط نظام بانکی درحال بررسی است و اگر رایزنی های مسئولان نبود شاید این واحدها نیزبه مالکیت بانک ها در می آمدند!

بی شک یکی از بزرگترین چالش های پیش روی دولت دوازدهم ، معضل بیکاری جوانان بوده وهست و در این سالها با وجود تمامی تلاش ها و برنامه ریزی های گسترده دولت؛ این مشکل نه تنها حل وفصل نگردیده که شاید به معضلی لاینحل تبدیل شده است.

استان مازندران هم قطعه ای ازایران عزیز است که با وجود تمامی شایستگی ها و ظرفیت ها؛ درتب مشکلات می سوزد ودره معضلات به قدری عمیق که تصورهموارشدن آن دور ازذهن می ماند و مردمان شریف و قدرشناس استان همچنان درانتظارند!

تصور این که 560 واحد فعال درشهرک های صنعتی استان که با هدف تولید واشتغال زایی و خلق درآمد و ارزش افزوده به میدان آمده  و حال به رکود کشانده شده اند و تصورآن که 360 واحد تولیدی آنچنان درضعف قرارگرفته اند که یارای پرداخت مطالبات بانک ها را نداشته و به تملک نظام بانکی درمی آیند؛ واقعا دشوار و نگران کننده است و دراستانی که درهمین سالهای اخیردرشاخصه های توسعه رتبه آخر را داشته  و بیکاری  جوانانش رکورد  شکنی می کند؛سوال این است که چه باید کرد؟

مجموعه آمار و اطلاعاتی که دربخش های مختلف اقتصادی استان به دست می آید؛ شایسته این خطه حاصلخیز ومستعد نیست وباید حق را به نماینده عالی دولت داد که تنها راه رهایی استان از مشکلات را وحدت وهمدلی همه مسئولان و آحاد مردم عنوان نموده وتلاش جمعی و جهادی را تنها راهبرد نجات مازندران ازعقب ماندگی ها و جبران خسارات بی تدبیری ها و اختلافات خانمان برانداز می دانند!

اینک که دولت محترم آستین همت بالا زده تا استان مازندران را درمسیرتوسعه همه جانبه وخروج ازبن بست ها قراردهد،" یاعلی" بگوییم و درکنارهم برای شکوفایی اقتصاد این خطه عزیز و خوشبختی و سعادت مردمان مومن وقدرشناس این سرزمین تلاش مضاعف نماییم! انشاء الله

خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خشنود باشی وما رستگار

محمد درخشنده

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.