نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که بیش از یک میلیارد دلار در پایاب سد خداآفرین سرمایه‌گذاری می‌شود ولی هنوز نظام بهره‌برداری این پروژه تدوین نشده که انتظار می‌رود هر چه سریعتر این کار به انجام برسد
.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، شکور پورحسین در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار کرد: در سالجاری 260 میلیارد تومان در پروژه‌های آب و خاک شمال استان سرمایه‌گذاری شده که حتی از رقم اعتبارات عمرانی چند سال اخیر استان بیشتر است و به یقین با این سرمایه‌گذاری زمینه اشتغال 26 هزار نفر فراهم می‌آید که در این زمینه باید نظام بهره‌برداری هرچه سریعتر تدوین و تعیین تکلیف شود.

وی به بحران و چالش بوجود آمده در حوزه کشت و صنعت اشاره و خاطرنشان کرد: 7 هزار پرسنل این بنگاه اقتصادی در شرایط کنونی به یک هزار و 400 نفر کاهش یافته و طرح موضوع واگذاری این مجموعه به بخش غیردولتی این بحران را جدی‌تر کرده در حالی که با مدیریت توانمند می‌توان کشت و صنعت را به یک شرکت کارآمد و اشتغالزا تبدیل کرد.
عضو ناظر شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل ضرورت پیوستن اردبیل را به شبکه ریلی جهانی یادآور شد و اضافه کرد: زمانی راه‌آهن اردبیل- میانه توجیه پیدا می‌کند که از طریق اتصال این شبکه ریلی به مغان به شبکه جهانی راه‌آهن بپیوندیم.
پورحسین در ادامه سخنان خود به تعدیل نظر مخالفان منطقه آزاد تجاری در مجلس اشاره کرد و بیان کرد: براساس برنامه ششم توسعه به دولت اجازه داده شده است تا زیرساخت ایجاد منطقه آزاد تجاری را مهیا کند و در کنار آن براساس سیاست اقصاد مقاومتی رونق مضاعف در سایه منطقه آزاد تجاری امکانپذیر خواهد بود.
وی با قدردانی از نگاه توسعه‌ای استاندار اردبیل و تلاش شبانه‌روزی مدیریت ارشد استان در یک و نیم ماه اخیر برای پیگیری امور اذعان داشت: در بودجه سال آینده که رویکرد دولت نیز اشتغال تعریف شده توجه جدی به جذب سرمایه‌گذاری‌ها و رونق تولید شده که قطعا در استان اردبیل نیز این امر تحول‌آفرین خواهد بود.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل بحران بیکاری را در کنار بحران صندوق بازنشستگی، سالخوردگی و شکاف بین نسلی جدی توصیف کرد و گفت: 90 درصد مراجعه‌کنندگان به نمایندگان مجلس را افراد بیکاری تشکیل می‌دهند که باید با جذب اعتبارات کافی از محل توسعه روستاها و اشتغال فراگیر در حل این بحران ورود پیدا کرد.

پورحسین ادامه داد: ما همگام با دولت سعی در کمک به توسعه استان داریم هر چند که انتقاداتی نیز به ما وارد است که در این 19 ماه هنوز موفق نشدیم برخی از وعده‌ها و گفته‌هایمان را عملیاتی کنیم.
وی ضرورت لابی‌گری در بودجه‌ریزی و تاثیرگذاری در ردیف بودجه‌ها را یادآور و بیان کرد: 60 درصد انرژی مجمع نمایندگان استان صرف حل مشکلات پروژه راه‌آهن شده و دولت برای سال آینده 150 میلیارد تومان ردیف بودجه برای راه‌آهن اردبیل به عنوان پروژه اولویت‌دار تخصیص داده است که امیدواریم با جذب سایر منابع این رقم به بیش از 200 میلیارد تومان افزایش یابد.
نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار با بیان اینکه حق و حقوق برخی از شهرها در تخصیص بودجه تضییع شده است افزود: امیدواریم با نگاه واقع‌بینانه و جلوگیری از تمرکززدایی استان‌ها و شهرستان‌های محروم به حق و حقوق واقعی خود دست یابند.
پورحسین به مشکلات اقتصاد ایران و چهار آفت بزرگ اقتصاد کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران به خاطر دولتی بودن، نفتی بودن، رانتی و غیرشفاف بودن با آسیب‌های جدی روبروست و پاشنه آشیل این اقتصاد عدم تحقق سیاست‌های اصل 44 است که در بین 22 کشور منطقه رتبه ایران در اجرای اصل 44 قانون اساسی بیست و دوم است.
وی ضرورت جذب سرمایه‌گذارتن و واگذاری پروژه‌ها را به بخش غیردولتی یا هدف چابکسازی بدنه دولت یادآور شد و گفت: ما نمایندگان مجلس در کنار حفظ حق نظارت و قانونگذاری خود به فکر تقابل با دولت نیستیم و سعسی در همسویی برای رسیدن به اهداف متعالی را داریم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.