حسین مومنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امروز IT به عنوان یک صنعت و تجارت پردرآمد در دنیا محسوب می شود، اظهارکرد: یکی از بهترین راه های ایجاد اشتغال با درآمد مناسب و کاهش نرخ بیکاری در استان توسعه فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات بوده، هر چند این امر نیازمند فراهم سازی زیرساخت های آن است.
به گفته وی؛ آموزش گام بعدی در این حوزه است که از آن جمله آموزش بانوان برای کار در منزل است.
مومنی همچنین با اشاره به ضریب نفوذ 61درصدی اینترنت در استان اظهارکرد: امروزه از هر سه شهروند گلستانی 2 نفر به اینترنت دسترسی دارند و در دورترین مناطق روستائی استان نیز زیر ساخت ها و امکانات اینترنت و فعالیت در حوزه IT فراهم است.
وی به توسعه اشتعال در حوزه آی تی اشاره کرد و گفت: تعهد ما تا پایان سال ایجاد 408 فرصت شغلی بوده که 425 شغل ایجاد شده، اما تنها 259 شغل در سامانه ثبت شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان همچنین افزود: شرکت های سرمایه گذار بیرون از استان، نیاز به امنیت قضائی و بازخورد سود از محل سرمایه گذاری دارند که نیاز است دستگاه‌ های متولی در این مسیر با سرمایه گذار همراه بوده و زمینه ورود سرمایه گذاران را فراهم کنند.
مومنی به اجرای طرح 'تاکسی یاب اینترنتی' (اسنتپ) در استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه اجرای این طرح زمینه ایجاد پنج هزار شغل را بدون نیاز به بودجه دولتی فراهم می کند، گفت: شرایط اجرای این طرح در استان با طراحی سه برنامه (اپلیکیشن) فراهم است، اما موانع قانونی وجود دارد که باید برای رفع آن تلاش شود.
وی با اشاره به ایجاد 90 شغل در حوزه استارتاپ‌ در استان افزود: در بهمن ماه سال جاری نمایشگاه الکامپ (فناوری) در گلستان برگزار می شود که در آن دستگاه‌ های دولتی خدمات دهنده و استارتاپ‌ ها (کسب و کاری که قسمتی از آن مبتنی بر فناوری است) می‌ توانند محصولات خود را ارائه دهند.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.