به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در آئین اکران عمومی فیلم پیروزی بر خورشید افزود: سبک توسعه در قلعه گنج که محور ساخت این فیلم است، سبک جدیدی از توسعه را نشان می دهد.
وی با تاکید بر اینکه در ابتدا ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی را با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در میان گذاشتم و مورد تایید ایشان قرار گرفت اظهار کرد: در دنیا شرکت هایی هستند‌ که اندازه چند کشور درآمد دارند و با توجه به این موضوع مدیریت توسعه را به بخش غیر دولتی واگذار کردیم و در این رابطه توسعه اقتصادی به تنهایی مد نظر نبوده و توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره به صورت همزمان مد نظر بوده است.
استاندار کرمان ادامه داد: انتخاب قلعه گنج به دلایل مختلفی از جمله توسعه وحدت انجام شد زیرا معتقدیم وحدت با جهل و فقر محقق نمی شود‌.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته با توزیع یارانه های نکبت بار مردم را تحقیر کردند.
رزم حسینی با اشاره به اینکه فیلم پیروزی بر خورشید هنر را در خدمت اقتصاد آورد گفت: هنرمندان باید از برند نام خود برای توسعه مناطق مختلف استفاده کنند.
رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در مدت فعالیت در کرمان قاطعیت داشته اما عصبانیت نداشته ام گفت: داشتن ارتباطات در زمان بحران ضروری است و در حادثه اخیر با وجود قطعی ارتباطات تلفنی و تلفن های بحران، برخی مدیران به جای آنکه از مردم عذر خواهی کنند طلبکار بودند.
وی یادآور شد: وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در تماسی تلفنی از نقش کرمان در انقلاب و جنگ تقدیر کرد و از تشکیل کارگروه ویژه برای حل مشکلات ارتباطی استان کرمان خبر داد.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در اولین فرصت به استان کرمان سفر خواهند کرد زیرا این استان به عنوان پهناورترین استان کشور، شرایط ویژه ای دارد‌.
استاندار کرمان ادامه داد: استان کرمان حدود هشت گسل فعال دارد و ارتباطات در این استان اصل قضیه است.
وی به موضوع مطالبه گری و تفاوت آن با اعتراض اشاره کرد و افزود: مطالبه گری اعتراض نیست که عده ای از آن بهره برداری سیاسی کنند بلکه حق منصفانه و مبتنی بر شرایط حق برای هر فرد است.
رزم حسینی ادامه داد: در این نظام 300 هزار شهید نداده ایم که فرزندان آنها دچار بیکاری، طلاق یا سایر آسیب های اجتماعی شوند بلکه شهدا به دنبال تعالی این نظام اسلامی بودند.
وی گفت: حریت و آزادگی عین انقلابی گری است و در این نظام افراد کارآمد باید کار کنند و افرادی که کارآمد نیستند باید کنار بروند.
استاندار کرمان تصریح کرد: اگر اختیارات قانونی لازم که طبق قانون مطالبه گری کرده ایم، به استان کرمان واگذار شود با حضور جوانان و آحاد مردم شاهد توسعه بیشتر و تعالی روز افزون این سرزمین خواهیم بود.
خبرنگار: سمیه حسن‌ شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.