به گزارش ایرنا علی ربیعی، چهارشنبه در نشست شورای اداری استان فارس در شیراز با اشاره به اینکه ما دچار هزنیه های جاری اجتناب ناپذیر مانند هزینه های طرح سلامت شده ایم، بیان داشت: ما در این زمینه نیاز به فعالیت و تلاش بیشتری داریم زیر اگر امروز این مساله و مسایل دیگر را حل نکنیم در سال های آینده امکان حل آنها میسر نخواهد بود.
وی افزود: برای حل مشکلات فرا رو افزون بر اینکه نباید اجازه دهیم که یک ریال از اعتبارات تخصیصی هدر رود، به رعایت سه اصل عقلانیت، سختکوشی و تحمل بیشتر یکدیگر نیز نیاز داریم.
ربیعی ادامه داد: برای نتیجه گرفتن هر چه بهتر از اجرای برنامه ها، ضروری است دولت ها و مجلس شورای اسلامی رویکردشان برای تدوین برنامه ها، چهار ساله نباشد، بلکه این رویکرد نسلی باشد زیرا در این صورت بهتر می توانیم به تعهدات خود عمل کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دولت امسال چند برنامه مهم را در دست اجرا دارد که بخشی از آن از جمله مباحث مربوط به کاهش آسیب های اجتماعی مرتبط با فعالیت های این وزارتخانه است.
وی بیان داشت: یکی از برنامه های عمده ما کاهش فقر مطلق است و این مهم از سال 96 با برنامه ریزی، هدفگذاری و جهت گیری خاص آغاز شده و دولت مصمم است بدون شلوغ کاری و به صورت منسجم در این مسیر حرکت کند.
ربیعی ادامه داد: برای تحقق اهداف پیش بینی شده در این زمینه، اقشار آسیب پذیر را به سه گروه تقسیم کرده ایم و دولت برای توانمندسازی و بی نیاز شدن آنها از حمایت هالی مالی دولتی اقدام می کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه های مهم دیگر دولت اهتمام ویژه به بحث صندوق رفاه است زیرا در سال های نه چندان دور جمعیت سالمند کشورمان به حدود 30 میلیون نفر خواهد رسید و هدف دولت این است که دوران سالمندی با فقر و معلولیت همراه نشود.
ربیعی، در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اشتغال اشاره کرد و گفت: امسال 42 هزار میلیارد تومان به حوزه اشتغال اختصاص داده شد که از این میزان یک هزار و 23 میلیارد تومان به استان فارس تخصیص یافت.
وی، همچنین نوید راه اندازی سه مرکز درمانی در آینده نزدیک در شیراز داد.
ربیعی در ادامه، ظرفیت های فارس در بخش های مختلف را برشمرد و بیان داشت: در فارس گردشگری نیست بلکه مسافرگردی است و با توجه به این امر می توان زمینه ای فراهم کرد که هر مسافری که به این استان سفر می کند 2 تا سه میلیون تومان هزینه کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این وزارتخانه کمک می کند تا از میزان بیکاری این استان با برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص، کاسته شود.
ربیعی ادامه داد: هم اینک 15 مرکز اورژانس اجتماعی در فارس وجوددارد و اگر ستاد حمایت اجتماعی این استان هم فعال شود و سایردستگاه های ذی ربط هم پای کار بیایند در کنار ایجاد اشتغال می توانیم به آسیب های اجتماعی هم رسیدگی کنیم
این مقام مسئول گفت: برای این کار نیازمند یک برنامه جامع هستیم زیرا روند مهاجرت به شهرها به آسیب های اجتماعی منتهی می شود و تا سه یا چهار سال آینده همچنان با این مساله مواجه خواهیم بود.
ربیعی اظهار کرد: امروز امید به توسعه در استان فارس بیشتر شده است اما باید کانون انسجام توسعه در این استان را تقویت کنیم.
وی، در مورد انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه گفت: مقدمات این کار حل شده و موضوع انتقال آن انجام می شود اما انتقال واحد تولیدی پشم شیشه شیراز نیازمند پیگیری و کار بیشتری است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.