به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن صادقلو شامگاه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال که با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش دولت و اجرای طرح های زیربنایی گوناگون، آمار بیکاری استان از 13.8 به 11.8 درصد کاهش یافته است.
وی بیان کرد: در این مدت همچنین هشت هزار و 303 پروژه در استان افتتاح و کلنگ‌زنی شد که 598 پروژه کلنگ‌زنی بود و باقی آن تکمیل طرح های نیمه تمام و بهره برداری بود.
استاندار گلستان افزود: یکی از برنامه های استان تلاش برای افزایش تولیدات کشاورزی با هدف بیشتر شدن درآمد کشاورزان و بیشتر شدن سهم استان در تامین امنیت غذایی کشور بود که با این نگاه تولید محصول استراتژی گندم با افزایش چند برابری در سال زراعی گذشته به یک میلیون و 550 هزار تن رسید.
صادقلو بر لزوم اجرای کامل تعهدات دولت در سفر استانی به گلستان اشاره کرد و گفت: راه اندازی منطقه آزاد یکی از خواسته های مهم مردم استان است که اینک نیازمند همراهی و تصویب مجلس شورای اسلامی بوده و دولت نیز لازم است که از آن حمایت کند.
به گفته وی، تصویب و اجرای این منطقه آزاد تجاری در تحول و رونق اقتصادی گلستان نقش موثری خواهد داشت.
وی گفت: موافقت با اجرای طرح های گردشگری در آشوراده و راه آهن گرگان - مشهد از دیگر مصوبات اجرا نشده دولت در استان است که باید برای اجرایی شدن و تکمیل آنها برنامه ریزی شود.
استان مرزی و شمالی گلستان بین دو قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد قرار دارد، این استان با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استانهای مازندران ، سمنان وخراسان شمالی همسایه است.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.