به گزارش خبرنگار ایرنا ، دومین همایش توجیهی شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی شهرستان جویبار روز دوشنبه با حضور مسئولین ، دهیاران و اعضای شوراها در مسجد علی بن ابی طالب واقع در روستای اسماعیل کلای بزرگ جویبار برگزار شد.
بخشدار مرکزی جویبار در این مراسم مهم ترین دغدغه این شهرستان را مشکل کمبود آب اعلام کرد .
وی با بیان اینکه در تمامی ماه های سال کمبود آب معضلی برای شهرستان بوده است ، گفت که این مساله در تابستان بیشتر گریبان گیر مردم است .
محمد مدانلو با اشاره به اینکه 70 درصد اراضی کشاورزی این شهرستان از آب ، آببندان ها استفاده می کنند ، افزود :آببندان ها یک ثروت ملی و متعلق به آیندگان است ، زیرا کشاورزان برای تامین آب کشاورزی و رونق اقتصادی از آببندان ها استفاده می کنند.
وی برای رفع مشکل کم آبی در روستاها از شوراها و دهیاری ها خواست تا برای بهینه مصرف کردن آب در بخش کشاورزی و منازل روستائیان به فرهنگ سازی مصرف آن بپردازند.
** استفاده از آب سد البرز در سال زراعی جدید
مدیر آب منطقه ایی شهرستان قائمشهر و جویبار در این همایش با بیان اینکه انتقال آب از سدالبرز به شهرستان جویبار عملیاتی شده است، افزود : استفاده از آب سد البرز در سال زراعی جدید در شهرستان جویبار انجام خواهد شد .
هادی نیک اختر با اشاره به راهکار در خصوص مصرف بهینه آب ، افزود : الگوی کشت باید در بین کشاورزان تغییر یابد و روش های نوین آبیاری بخصوص آبیاری قطره ای در سطح اراضی کشاورزی به منظور کاهش مصرف آب افزایش یابد.
وی با اعلام اینکه 60 قطعه آببندان در شهرستان جویبار وجود دارد ، گفت که حدود 6 میلیون متر مکعب آب در آن ذخیره می باشد.
به گفته مدیر آب منطقه ایی شهرستان های قائمشهر و جویبار از 214 میلیون متر مکعب ابهای زیرزمینی در شهرستان جویبار 70 درصد از آن مورد بهره برداری قرار می گیرد .
در شهرستان جویبار بیش از 9 هزار هکتار اراضی شالیزاری و حدود 4 هزار هکتار اراضی باغی موجود است که برای حفظ ساختار آن به 115 میلیون متر مکعب آب نیاز است .
شهرستان جویبار 78 روستا و بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد .
خبرنگار: مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.