علی اصغرمحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در تابستان امسال بیش از 200 چغندرکار منطقه کالپوش میامی به دلیل کمبود آب دست از کار کشیدند که باید سازمان جهاد کشاورزی استان و مسوولان امر برای رفع این معضل اقدام کند.
وی اظهارداشت : تجهیز اراضی کشاورزی میامی به سامانه های نوین آبیاری یکی از اقدامات اساسی برای جلوگیری از تنش آبی در بخش کشاورزی میامی است.
وی تصریح کرد : بیش از 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی میامی به صورت غرقابی آبیاری می شود که لازم است با فرهنگ سازی و تخصیص اعتبارات لازم ، برای نصب سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی این شهرستان اقدام کرد.
محمدی این شهرستان را قطب کشاورزی استان سمنان اعلام و اضافه کرد : بیش از 40 درصد گندم استان در این شهرستان تولید می شود بنابراین نباید با بی توجهی کشاورزان را با بحران کمبود آب مواجه کرد.
رییس اداره جهاد کشاورزی میامی تصریح کرد : در دولت یازدهم بیش از پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شد و نصب این سامانه ها در بیش از 10 هزار هکتار دیگر از این عرصه ها در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد : مهر و موم چاه و قنات های غیرمجاز از اقدامات اصولی و موثر برای رفع کمبود آب در میامی است و در 6 ماهه اول امسال بیش از 20 حلقه چاه با دستور مراجع قضایی از رده خارج شد.
سه هزار هکتار باغات شهرستان میامی بیشتر به کشت انواع میو ه های سردسیری مانند زردآلو اختصاص دارد ،به طوری که سالانه بالغ بر 2 هزارتن زردآلو از این باغ ها برداشت می شود.
در استان سمنان 198 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی وجود دارد.
شهرستان میامی 40 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.