حجت الاسلام ابراهیم حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : اجرای این پروژه ها شامل ساخت و تجهیز فضاهای مورد استفاده زائران از جمله سرویس های بهداشتی ، وضوخانه ها و مجموعه های اقامتی است .
وی ادامه داد : احداث ، تکمیل و تعمیر 50 سرویس بهداشتی در بقاع متبرکه مازندران در حال اجرا است .
مدیر کل اوقاف مازندران گفت : علاوه بر اجرای این پروژه ها ، اجرای 27 پروژه عمرانی موقوفات به مساحت بیش از11 هزار متر مربع عرصه و بیش از 38 هزار متر مربع اعیان در دست اقدام است .
وی از وقوع 77 وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون در مازندران خبر داد و گفت : 70 درصد نیات موقوفات در استان مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است .
حجت الاسلام حیدری اضافه کرد : بیشتر از 35 میلیارد ریال برای اجرای نیات مذهبی ، خیریه ، اجتماعی و مدارس علوم دینی موقوفات استان مازندران صرف شده است .
وی توزیع 2 هزار سبد کالایی میان مستمندان از محل نیات واقفان را به عنوان بخش دیگری از فعالیت های انجام شده توسط اوقاف و امور خیریه در سال جاری ذکر کرد .
به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران اخذ سند مالکیت 434 موقوفه شامل 11 هزار و 700 رقبه از جمله برنامه های انجام شده این نهاد در سال 96 است .
وی با اشاره به اینکه 24 آبان تا چهارم آذر هفته وقف است ، ادامه داد : برگزاری برنامه های متعدد برای معرفی و شناساندن مقوله وقف و همچنین اجرای نیات واقف از آن جمله است .
مازندران هشت هزار مکان مذهبی و یک هزار و 361 امامزاده دارد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.