به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام ابراهیم حیدری دوشنبه شب در حاشیه بازدید از بقاع متبرکه شهرستان نکا و آیین پرده برداری از ضریح امامزاده عبدالله روستای تجرخیل افزود : اوقاف مازندران هم اکنون 142 طرح عمرانی را در دست اجرا دارد.
وی ادامه داد : سرمایه گذاری در موقوفات استان برای افزایش درآمد این موقوفه ها از برنامه های مهم در دست انجام است که در این بخش و همچنین بخش عمرانی 125 پروژه بقاع متبرکه با 60 هزارمتر مربع مساحت در استان مازندران در دست اجراست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد : این پروژه ها شامل ساخت بقاع متبرکه و همچنین پروژه های تجاری، مسکونی و غیره است.
حیدری گفت : 17 پروژه موقوفات هم در استان مازندران در دست ساخت است که با نهایی شدن و اتمام آن شاهد تحولات مناسب در این بخش خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه استان مازندران در طول سال های مختلف دارای واقفان و موقوفات فراوان بوده است ؛ یادآور شد : خیران و مردم مهم ترین کمک کار ما در بخش موقوفات بوده اند و 90 درصد کارهای اوقاف بر عهده مردم است که انتظار داریم این همکاری بیشتر از گذشته شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران مهم ترین مشکل بقاع متبرکه را نبود وضوخانه و سرویس های بهداشتی عنوان کرد و گفت که در این بخش 50 سرویس بهداشتی و وضوخانه در حال ساخت است .
استان مازندران دارای یکهزار و 222 امامزاده، 14 هزار موقوفه و 137 هزار رقبه است.
خبرنگار : مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.