سردار محمد حسین بابایی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری مازندران با بیان اینکه یک سوم جمعیت استان عضو بسیج هستند، افزود : توجه به اشتغال خانگی و زودبازده به ویژه در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی وابسته به کشاورزی فرصت مناسبی برای تولید و اشتغال در استان است.
بر اساس آخرین سرشماری ،استان مازندران سه میلیون و 150هزار نفر جمعیت دارد.
استان مازندران 460 هزار هکتار زمین زراعی و باغی دارد که سالانه با تولید بیش از هفت میلیون تن محصول نقش مهمی در امنیت ملی غذایی دارد.
وی به فعالیت 6 قرارگاه در بسیج سپاه کربلا مازندران اشاره کرد وبیان داشت: جهاد اقتصادی یکی از قرارگاه های مهم استان است که
توانسته اشتغال خرد در حوزه کشاورزی را رونق ببخشد.
سردار بابایی قرارگاه آسیب های اجتماعی ،پیشرفت آبادانی ، محرومیت زدایی، جهاد فرهنگی و قرارگاه جهاد علمی را از دیگر فعالیت های محوری بسیج استان اشاره کرد و گفت: تاکنون آسیب اجتماعی در 14محله آسیب پذیر به لحاظ فساد اخلاقی ،اعتیاد و طلاق را از بین برده ایم وآسیب زدایی صورت گرفته است.
وی به قرارگاه پیشرفت وآبادانی بسیج مازندران اشاره کرد و گفت: سه دهستان با 104روستا در شهرستان های ساری ، بهشهر و تنکابن تحت پوشش این قرارگاه قرار دارند .
وی به قرارگاه محرومیت زدایی با همکاری بسیجیان در قالب تشکیل اردو گاههای جهادی ، خیرین و دانشجویی در استان مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: قرارگاه جهاد اقتصادی نیز با آموزش اشتغال ،حمایت و توسعه صنایع تبدیلی نیز در حال انجام است.
فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: قرارگاه جهاد فرهنگی بسیج مازندران نیز با اجرای برنامه های سالم سازی محیط گردشگری ،ساحل و پارک ، تحکیم خانواده و برخورد با فرقه گرایی فعالیت گسترده ای در استان دارد.
بابایی به فعالیت های قرارگاه جهاد علمی بسیج مازندران نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد پایگاه های علمی و استفاده از مشاوره استادان در انجام ماموریت های سپاه همواره مورد تاکید است.
وی گفت: سپاه درچارچوب قانون و مقررات همواره فعالیت های امنیتی و پشتیبانی از نیروی انتظامی برای حفاظت ومراقبت از منابع طبیعی و بیت المال در استان را انجام می دهد.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1899/6990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.