به گزارش خبرنگار ایرنا ذبیح الله نیکفر عصر پنجشنبه در نشست مسئولان هیات های ورزشی شهرستان لاهیجان افزود: ملاک یک جامعه توسعه یافته، انسان هایی با سلامت روحی و جسمی است و انسان سالم، محور توسعه است.
وی بر پهلوان پروری و توسعه ورزش های بومی محلی تاکید کرد و گفت: ورزش های بومی محلی به دلیل پرورش روحیه سلحشوری در طول تاریخ باعث نجات کشور از تجاوزات خارجی شده است.
نیکفر به گسترش ورزش در روستاها اشاره کرد و افزود: هرجا مردم وارد عرصه شدند، کشور موفق شده به همین دلیل تقویت ورزش های همگانی به منظور مشارکت بیشتر مردم در ورزش برای ایجاد تحرک کافی و سلامت و تندرستی مردم ضروری است .
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی 27صدم درصد مالیات ارزش افزوده را که به میزان یک هزار و 400میلیارد تومان می شود ، به ورزش اختصاص داده که امیدواریم تحولی در ورزش ایجاد کند.
فرماندار شهرستان لاهیجان نیز در این نشست اظهار داشت: انگیزه و هدف ورزش ایجاد وحدت در جامعه و نزدیکی دل هاست و همه را با ایده های مختلف دور هم جمع می کند و به همین دلیل لیگ های جهانی عامل وحدت در جهان هستند.
سید محمد احمدی بر تقویت ورزش محلات تاکید و بیان کرد: تقویت ورزش محلات می تواند در نشاط و شادابی جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی افزود: افراد سیاسی می توانند وارد ورزش شوند، ولی حق ندارند آن را سیاست زده کنند .
فرماندار لاهیجان بر داشتن برنامه توسط هیات های ورزشی تاکید و خاطرنشان کرد: هیات ها باید بتوانند براساس ماده 88 قانون ورزش، هزینه های حوزه خود را تامین کنند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لاهیجان نیز در این نشست گفت: ورزش از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند و در هر جامعه ای که ورزش زیاد باشد، به همان نسبت امید به زندگی و نشاط نیز افزایش می یابد.
ابوالفضل صادقی خاطرنشان کرد: هیات های ورزشی مشکلات زیادی دارند ولی با عشق و علاقه به کارشان ادامه می دهند و باید هیات های ورزشی را از نظر مالی مستقل کرد تا کارها از پیشرفت مناسب برخوردار باشند.
وی اظهار داشت: 43 هیات ورزشی در شهرستان لاهیجان فعالیت دارد و پروژه ورزشگاه تختی یکی از مهمترین طرح های ورزشی در حال اجرای استان گیلان محسوب می شود که از مطالبات به حق مردم لاهیجان است .
وی اضافه کرد: زمین فوتسال ساحلی در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع در سواحل این شهرستان در سال جاری به بهره برداری رسید که می تواند به توسعه ورزش های ساحلی کمک کند.
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: نظرپور**انتشاردهنده: کبیری
2007/6029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.