به گزارش خبرنگار ایرنا مجید خدابخش ، شامگاه سه شنبه در نشست شورای عالی گسترش ورزش قهرمانی و همگانی استان اردبیل افزود : میزبانی اردبیل برای این سه رویداد مهم ورزشی فرصت مناسب برای رونق صنعت هتلداری باتوجه به آغاز مدارس و پایان مسافرت های تابستانی در منطقه می باشد.
رییس شورای عالی ورزش استان اردبیل میزبانی استان برای مسابقه والیبال امیدهای آسیا در اردیبهشت ماه گذشته را فتح باب مناسبی برای برعهده گیری چنین مسوولیت مهمی ازسوی این استان در آینده برای سایر ورزشها دانست.
وی خاطرنشان کرد: مسابقه والیبال امیدهای آسیا نشان داد که اردبیل ظرفیت ، قابلیت و توانایی خوبی را در این ارتباط دارد.
خدابخش افزود: میزبانی مسابقه های بین المللی و قاره ای علاوه بر اینکه اردبیل را به عنوان یک استان سیاحتی برای مردم اکثر کشورهای دنیا می شناساند برکات زیاد دیگری مانند آزمون و افزایش توان مدیریتی استان ، افزایش تجهیزات و امکانات ورزشی و استاندارد شدن آنها ، آشنایی با استانداردهای جهانی ورزش ، سرگرمی مفید برای جوانان ، معرفی تاریخ و فرهنگ کهن اردبیل به مردم جهان و ایجاد مکان مناسب برای تخلیه انرژی جوانان در پی دارد.
وی با اشاره به نقش ورزش در توسعه اقتصادی و نیز اثرات مثبت در سلامت جامعه گفت: تامین سلامت جسمانی و روانی مردم جامعه یک کار زیربنایی می باشد و بطور یقین نهادینه شدن فرهنگ ورزش کردن در جامعه به آن بطور موثر کمک می کند.
او اظهار کرد: علاوه بر تاثیر ورزش در سلامت جسمانی افراد ، بررسی ها از ایجاد آرامش روانی و کاهش انواع آسیب های اجتماعی مانند درگیری ها ، خشونت ، سرقت و نظایر آن به واسطه دگرگونی های مثبت رفتاری براثر ورزش حکایت دارند.
خدابخش از مدیران ارگانها و اداره ها و سازمانهای دولتی استان اردبیل خواست به هر بهانه ای و ازجمله در مناسبت های تقویمی زمینه و بستر مناسب را برای انجام ورزش های همگانی و همایش های پیاده روی در شهرهای گوناگون این استان فراهم و شهرداری ها نیز به تحقق این موضوع کمک نمایند.
وی با بیان اینکه در بعضی از مناسبت ها شاهد برگزاری اینگونه همایش ها و ورزش های همگانی در شهرهای گوناگون استان اردبیل هستیم ادامه داد : موضوع مهم ایجاد تمایل در میان خانواده ها به منظور انجام ورزش و نرمش به شکل خودجوش و افزایش هرچه بیشتر جمعیت ورزشکار می باشد.
وی تلاش و فعالیت های شهرداری اردبیل در حاشیه دریاچه شورابیل در ایجاد زمین و تجهیزات مناسب برای انجام ورزش های عمومی را شایسته تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد که در سایر شهرها نیز در مکان های مناسب چنین اقدام هایی انجام پذیرد.
استاندار اردبیل تشریح کرد : براساس اعلام رسمی مراجع انتظامی و قضایی استان اردبیل در 10 روز برگزاری مسابقه والیبال قهرمانی امیدهای آسیا میزان جرایم و انواع بزه ها در اردبیل به نصف کاهش یافته بود.
او گفت : از آثار مهم تربیتی و رفتاری اینگونه مسابقه ها در سایر شئونات جامعه نیز نباید غافل بود و به عبارتی یک کارگاه آموزشی موثر برای ارتقای سطح اخلاق و رفتار در جامعه به حساب می آیند.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل نیز از میزبانی استان در مهر ماه امسال برای مسابقه های کشتی جوانان شامل فرنگی و آزاد ، تکواندوجام سفیر و نیز تور دوچرخه سواری دور آذربایجان خبر داد.
ایوب بهتاج همچنین گفت: برنامه ریزی های خوبی برای توسعه ورزش های همگانی در استان اردبیل انجام شده اند و افزود : برای موفقیت در این ارتباط به همکاری سایر ارگانها و به خصوص شهرداری ها نیاز است.
وی همچنین هماهنگی شهرداری ها با اداره ورزش و جوانان در ارتباط با ایجاد ایستگاه ها و جاده های سلامت به منظور بهره گیری هرچه بیشتر و بهتر از این اقدام ها را ضروری دانست.
6019/6016
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.