سردار بخشعلی کامرانی صالح پنجشنبه در نشست اعضای کمیسیون اطلاع رسانی بیان کرد: بسیاری از حوادث، اتفاقات و جرایم در نتیجه ناآگاهی، نبود شناخت کافی و تربیت نادرست شکل می گیرد و رسانه ها نقش موثری در پیشگیری از وقوع جرم دارند.
فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: بنابراین پلیس درصدد بهره گیری از ظرفیت رسانه ها برای تاثیر گذاری بر افکار عمومی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی است.
سردار کامرانی صالح ادامه داد: با این شیوه پلیس می تواند نقش سازنده و موثری در ارتقای معلومات عمومی افراد و آموزش همگانی در راستای جامعه پذیری و اجتماعی کردن مردم داشته باشد.
وی با بیان اینکه دقت و سرعت 2 ویژگی مهم اخبار و توجه به این مولفه ها برای جذب بیشتر مخاطبان ضروری است، تاکید کرد: اخباری که در جامعه منتشر می شود باید بر اساس واقعیت های جامعه و به روز باشد.
وی با اشاره به اینکه آگاه سازی اجتماعی پلیس، افزایش مشارکت مردمی، امنیت را به همراه دارد، افزود: آگاه سازی باید در جهت ارتقاء سطح امنیت عینی و ذهنی جامعه و توجه به الگوهای صحیح رفتاری و قانون گرایی باشد.
فرمانده انتظامی استان همدان تاکید کرد: باید از هر گونه بی انضباطی و تناقض گویی در اطلاع رسانی جلوگیری و به صورت مطلوبی این موضوع مهم مدیریت شود.
وی فرآیند اطلاع رسانی را عامل آسان سازی ماموریت های پلیس دانست و افزود: استفاده از فرصت های اطلاع رسانی با استفاده از ابزار و روش های روز می تواند نقش تسهیل کننده در انجام ماموریت های اجتماعی داشته باشد.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندچانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.