به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدمحسن دعایی عصر چهارشنبه در اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب و صیانت از حریم خانواده در گنبدکاووس اظهار داشت: استعارگران غربی بویژه انگلیس و آمریکا برای لطمه زدن به فرهنگ و هویت اسلامی - ایرانی به دنبال تغییر سبک زندگی مردم هستند.
وی، اسلام زدایی و تسلط بر منابع کشورهای اسلامی را از مهمترین اهداف استعمارگران در ترویج فرهنگ منحط غرب دانست و گفت: ما باید به استقلال فرهنگی و دینی خود باور داشته باشیم و در زندگی شخصی و اجتماعی خود از دشمنان دینمان پیروی نکنیم.
حجت الاسلام دعایی با اشاره به ممنوعیت حجاب و عفاف در اروپا و آمریکا و نیز تلاش این کشورها برای تغییر سبک زندگی امت اسلامی، اضافه کرد: همه این تلاش ها برای گرفتن عنصر حیا و غیرت از جوانان و دور کردن آنان از هویت اسلامی - ایرانی آنان است.
وی تصریح کرد: دشمنان برای تحقق اهداف خود و پس از شکست در جنگ سخت، اکنون به جنگ نرم روی آورده اند که رهبری انقلاب به عنوان ناخدای کشتی نظام بارها نسبت به تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان هشدار داده است.
دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور همچنین با اشاره به وجود قانون و ترسیم 300 وظیفه برای 26 نهاد انقلابی و دستگاه دولتی برای ترویج و بسط فرهنگ حجاب و عفاف، گفت: درست عمل نکردن به وظایف سبب شده تا پس از گذشت 38 سال از انقلاب ما که یک انقلاب فرهنگی بود، باید صیانت از حریم خانواده را فریاد بزنیم.
حجت الاسلام دعایی با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه بویژه افزایش آمار طلاق و سن ازدواج، گفت: این آسیب ها سبب شده تا پایه های مقدس ترین کانون جامعه یعنی خانواده متزلزل شود.
وی باتاکید برضرورت حفط حجاب و عفاف درجامعه ازسوی مردان و زنان، افزود: حجاب و عفاف نماد استقلال و هویت دینی ما است و دشمن تلاش می کند، این گردنه مهم را که همچون گردنه احد در صدر اسلام است، از ما بگیرد.
به گزارش ایرنا، این مراسم که فرماندار ویژه، امام جمعه و برخی مسئولان گنبدکاووس به همراه جمع زیادی از بانوان این شهرستان درآن حضور داشتند، به مناسبت بزرگداشت هفته عفاف و حجاب (17 تا 23 تیر) در پارک ملت مقابل شهردای گنبدکاووس برگزار شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.