به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، محمدرضا کوچی رضایی در آیین افتتاح رسمی بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در ارومیه خاطر نشان کرد: در بحث ساخت و ساز ساختمان، جامعه و مردم ، جامعه مهندسین و سازمان نظام مهندسی سه ضلع تعیین کننده در امنیت جامعه به شمار می رود که باید با ایجاد اعتماد در بین آحاد جامعه در حوزه ساخت و ساز و تامین مسکن تحولی قابل توجه در کشور به وجود آید.
او ارتقا علم و دانش و خلاقیت را از مهمترین عوامل ایجاداعتماد در جامعه عنوان کرد و گفت: مهندسان باید از درک صحیح از نیاز های مردم ضرورت حضور خود را در جامعه به اثبات برسانند.
رئیس کمیسیون عمران مجل خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی نیز بعنوان رابطی میان مردم و مهندسان باید در کنار بهبود معیشت و ارتقای دانش مهندسان بستر سازی و زمینه سازی لازم برای جلب اعتماد مردم به خدمات فنی مهندسی را فراهم کند.
کوچی رضایی افزود: ایران آبستن حوادث غیر مترقبه فراوانی است و در حال حاضر بیش از ۱۹ میلیون نفر در بافت های فرسوده زندگی می کنند که این معضل در کنار مشکل حاشیه نشینی بدون استفاده از ظرفیت مهندسان در کارهای عمرانی بر طرف نخواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اصلاح قانون نظام مهندسی را از مهمترین عومل تامین استقلال مهندسین عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نیروهایی خارج از نظام مهندسی بر فعالیت مهندسان اعمال نظر و قدرت می کنند و اگر می خواهیم این مشکل حل شود باید قانون نظام مهندسی ساختمان کشور اصلاح شود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس صادرات خدمات فنی و مهندسی را از مهمترین راههای بهبود شرایط اقتصادی مهندسان و کشور دانست و گفت: دولت دوازدهم باید در انتخاب سفرا از افرادی استفاده کند که با آشنایی کامل نسبت به فرصت های اقتصادی زمینه صادرات خدمات مهندسی به کشورهای مختلف را فراهم کند.
کوچی رضایی مقوله نگهداری و تعمیرات را از مهمترین نیازهای حوزه مهندسی در کشور عنوان کرد و گفت: عمر متوسط ساختمان های کشور در مقایسه با کشورهای پیشرفته بسیار پایین است و باید برای نگهداری از آنها واحدهای متخصص تعریف شود تا با مشکل مشابهی مثل ساختمان پلاسکو که هیچ نهادی مسئولیت نگهداری آن را بر عهده نگرفت مواجه نشویم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 699990
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.