به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، غفور قاسم پور بیان داشت: مناسب سازی محیط شهری برای داشتن زندگی آرام و بی دغدغه از جمله مواردی است که به صورت یک استاندارد بین المللی، در تمام کشورهای دنیا سابقه بسی طولانی دارد و از جمله دغدغه هایی است که مدیریت شهری کرج نیز اهتمام ویژه ای نسبت به انجام آن دارد.
وی معتقد است، توجه به مناسب سازی شهری باید به یک فرهنگ تبدیل شود تا با فرهنگ مناسب بستر تحول در جامعه و سازمان های دولتی توسعه یابد.
عضو شورای شهر کرج عنوان کرد: در این زمینه دستگاه های اجرایی، سازمان ها و ارگان های دیگر نیز وظایفی دارند به عنوان مثال نهادهای خدمت رسان باید قوانین ساخت و ساز را رعایت کنند این در حالی است که متاسفانه از سوی برخی افراد و سازمان ها قانون رعایت نمی شود.
وی اضافه کرد: برای مناسب سازی سطح شهر برای معلولین و جانبازان تنها مبلمان شهری کافی نیست بلکه باید مبلمان مسکونی و اداری نیز مورد توجه قرار گیرد.
این مسئول تاکید کرد: افکار عمومی باید در جریان قوانین و مقررات و الزامات اجرای مناسب سازی معابر و محیط شهر قرار گیرند تا زمینه اجرای قانون فراهم شود.
وی، فرهنگ سازی درخصوص ساخت و سازهای اصولی را ضروری دانست و اضافه کرد: از دیدگاه مردم شهرداری در امر ساخت و ساز بسیار سخت گیر است اما باید دانست این سخت گیری ها به دلیل رعایت ضوابط و قوانینی است که منافع شهروندان و شهر درآن لحاظ شده است.
عضو شورای شهر کرج در پایان گفت: در تناسب محیط تا آنجایی که به شهرداری مربوط می شود، باید سعی شود در هنگام شب معابر عمومی را از لحاظ روشنایی تقویت و از چراغ های راهنمایی گویا در مناطق تحت پوشش استفاده نمود و به موازات آن نیز پیاده روها و سایر اماکن عمومی شهری را برای عبور آسان جانبازان و معلولان مهیا نماییم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 627423
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.