به گزارش خبرنگاران ایرنا ، هیات های عزاداری سالار شهیدان در شهرها و روستاهای استان مازندران پس از شنیدن اذان ظهر دست از عزاداری برداشته و در صفوفی منظم و با یاد آخرین نماز ظهر عاشورا در صحرای کربلا، نماز ظهر و عصر خودر را اقامه کردند.
اقشار مختلف عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) اعم از پیر و جوان ، زن و مرد در استان مازندران جلوه های معنوی شور حسینی را در قالب دسته ها و هیات های سوگوار در نماز ظهر عاشورا متجلی کردند.
گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرهای مختلف استان حاکیست که عزاداران حسینی از صبح روز عاشورا در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی علاوه بر طی مسیرهای مختلف خیابان ها به سوی امام زاده های شهرها و مکان های مقدس حرکت کردند.
امامزادگان و بقاع متبرکه شهرهای مختلف استان مازندران در روز عاشور میزبان خیل عظیم دسته های مختلف عزاداری و سینه زنی بودند.
آیین نماز ظهر عاشورا از سال ها پیش در سراسر کشور برگزار می شود تا با اجرای این سنت حسنه علاوه بر یادآوری اقامه نماز ظهر اول وقت توسط امام حسین (ع) و یارانش در صحرای کربلا و در سخت ترین شرایط اهداف قیام سید و سالار شهیدان را برای امت مسلمان ترسیم و تبیین کنند.
حضور جوانان و نوجوانان صفوف به هم فشرده نماز ظهر عاشورا در سراسر کشور صحنه ای باشکوه را خلق کرد.
شرکت کنندگان در نماز ظهر عاشورا با گرامیداشت یاد و خاطره روز دهم محرم و به یاد مظلومیت امام حسین (ع) و اصحاب و یاران آن حضرت دست به دعا و نیایش برداشته و برای عزت اسلام و مسلمانان دعا کرده و به ادامه عزاداری خود پرداخته و به محل های خود بازگشتند.
استان مازندران چهار هزار و 892 هیات مذهبی دارد که از این تعداد سه هزار و 639 هیات مربوط به برادران و یک هزار و 253 هیات مربوط به خواهران است.
خبرنگار : مهدی ابراهیم پور ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1654/1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.