مراسم عزاداری روز عاشورا از صبح امروز در نقاط مختلف کشور آغاز شده و عاشقان اباعبدالله و یاران باوفایش در سوگ سید و سالار شهیدان به سوگ نشسته اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم عزاداری امام حسین (ع) در بیشتر شهرهای ایران، بعد از نماز صبح و با قرائت زیارت‌های امین الله و عاشورا آغاز شده و دسته‌های عزاداری با تجمع در مساجد و تکایا به یاد امام حسین (ع) و یارانش به سوگ و عزاداری نشسته اند.

در حرم مطهر رضوی بخش دوم ویژه برنامه‌های عزاداری روز عاشورا با مدیحه سرایی رضا آتشبار و سید مصطفی‌حسینی آغاز شده است. در این مراسم نیز مقتل روز عاشورا توسط حجج اسلام و المسلمین کاردان و واعظ موسوی خوانده خواهد شد.

در اردبیل هم قرار است‌تجمع بزرگ روز عاشورا از ساعت 15 تا نماز مغرب و عشا در میدان عالی قاپوی اردبیل برگزار شود.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیرکل تبلیغات اسلامی‌استان اردبیل درباره مراسم روز عاشورا در اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام یافته نماز ظهر عاشورا نیز در اردبیل به اقامت آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خیابان شهیدگاه اردبیل برگزار خواهد شد.

همزمان با فرارسیدن عاشورای‌حسینی استان یزد نیز در عزای سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) یکپارچه در غم و اندوه است.

هیات‌های عزاداری صبح امروز با حضور در مسجد روضه محمدیه به عزاداری پرداختند.

در سایر نقاط کشور نیز عاشقان عاشورایی با برگزاری مجالس عزا ، یاد سالار شهیدان کربلا را گرامی می دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.