به گزارش ایرنا، جلودار هر هیات مذهبی بیرقی مزین به نام سالار شهیدان یا یکی از سرداران لشکر حضرت امام حسین (ع) قرار دارد و جوانان و میانسالان در پشت این بیرق در سوگ شهادت مظلومانه سیدالشهدا (ع) و یارانش به عزاداری مشغولند.
مشهد الرضا (ع) نیز امروز میزبان 2 هزار هیات مذهبی است که از صبح امروز حرکت خود را در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی آغاز کردند تا در صحن و سرای حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) گرد هم آیند و سوگواری یکپارچه ای را رقم بزنند.
هر هیات نماد یکی از شهدای کربلا را برافراشته است، هیاتی خیمه حضرت امام حسین (ع) را برپا کرده، هیاتی دیگر نمادی از طفل 6 ماهه شهید کربلا، حضرت علی اصغر (ع) را در دست گرفته و در برخی هیات ها نیز علامتی به اسم همه شهدای کربلا بر دوش عزاداران قرار گرفته است.
صدای طبل، سنج، زنجیر و نوحه ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در هر هیات مذهبی، نوای حزن انگیز عاشورا بر فضای شهر مستولی کرده و اشک هر بیننده را جاری کرده است.
نذورات مردمی نیز در این روز در هر کوی و برزن به چشم می خورد، ایستگاه های صلواتی در مسیر حرکت هیات های مذهبی کام تشنه مردم را سیراب می کنند.
گفته می شود امروز 800 ایستگاه صلواتی در نقاط مختلف استان خراسان رضوی برپا شده است.
اقامه نماز ظهر عاشورا، اجتماع عاشورائیان در حرم مطهر رضوی، تعزیه خوانی، خیمه سوزان عصر عاشورا و شام غریبان از دیگر برنامه های امروز سوگواری عزاداران حسینی در مشهد و سایر نقاط استان خراسان رضوی است.
علاوه بر آن امروز مجالس روضه خوانی نیز در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و حسینیه ها نیز برپاست و نذورات مردم نیز در این مجالس توزیع می شود.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.