به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با تسلیت به مناسبت ایام محرم ماه پیروی خون برشمشیر با بیان اینکه حادثه کربلا دانشگاه بزرگی برای همه ماست،افزود: دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) با دیگر دانشجوها متفاوت هستند، برای اینکه معلمان و اساتید متفاوت و فرهیخته ای در این دانشگاه تدریس می‌کنند.
وی اظهار کرد: در دانشگاه تربیتی حضرت اباعبدالله(ع)، قرآن، حضرت زینب(س)، حضرت ابوالفضل عباس(ع)، حضرت علی اکبر،حربن یزید ریاحی؛ حضرت رقیه جزو اساتید هستند و حتی مراجع تقلید ما از نوزاد شیرخواره ای چون علی اصغر(س) درس می‌گیرند.
امام جمعه قزوین افزود: پیر و جوان، زن و مرد و کودک و نوجوان در دانشگاه تربیتی امام حسین(ع) جزو دانشجویان قرار می‌گیرند و هرکس به اندازه ظرفیت خود درس می‌گیرد و تربیت می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه خاطرنشان کرد: همان گونه که امام راحل فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و شور عزاداری های مربوط به این ایام موجب شده تا فرهنگ عاشورا حفظ شده و ترویج شود.
وی با بیان اینکه محبت به اباعبدالله الحسین امروز به فراتر از مرزهای کشورهای مسلمان رفته است، اظهار کرد: امروز عشق به سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) فقط در بین شیعیان و اهل سنت دیده نمی شود بلکه ایشان در بین همه انسان های آزاده طرفدار دارند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه باید در طول زندگی خود همواره در مسیر سید الشهدا (ع) گام برداریم،افزود: براساس درس های عاشورا باید تلاش کنیم تا جامعه اسلامی ما از ظلم و ستم و بی عدالتی مصون بوده و در آن عدالت، محبت و اخلاق دینی حکفرما باشد.
وی همچنین گفت: امروز شاهدیم قیام اباعبدالله‌ الحسین(ع) با گذشت تاریخ، ماندگاری و جاودانگی بیشتری می‌یابد.
خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به اینکه ما معلم بزرگی چون امام حسین(ع) داریم که باید از او درس بیاموزیم،اظهار کرد: حریت و آزادگی امام حسین همچنین در کلام حضرت زینب(س) نیز وجود دارد و زمینه ای است تا همه مردان و زنان عالم در مکتب این بانوی آزاده شاگردی کنند.
وی در ادامه با تاکید بر تلاش برای ترویج شعائر فرهنگ عاشورایی در بین جامعه توسط دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)،گفت: قیام امام حسین و یارانش برای نجات بشریت در طول تاریخ صورت گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت نماز اول وقت و توجهی که امام حسین(ع) به این موضوع داشتند،گفت: باید اقامه نمازهای پنج گانه را در این ایام خیلی جدی بگیریم و تا به امروز هرچقدر در نمازهای جماعت در مساجد، نمازجمعه و برپایی دین خدا جدی بودیم بعد از این با امام حسین(ع) عهد ببندیم که آنها را جدی‌تر دنبال کنیم.
امام جمعه قزوین ادامه داد: ما باید با حضور قشرهای مختلف مردم در روز تاسوعا تجمع عظیمی را در استان برگزار کنیم و نماز ظهر عاشورا را نیز با جماعت باشکوهی به صورت یکپارچه در نقاط مختلف استان به جای بیاوریم و نشان دهیم ما دانشجویان متقی و منظم امام حسین(ع) هستیم.
حجت الاسلام عابدینی افزود: ما باید در واقع در مسابقه ارادت مندی نسبت به سیدالشهدا (ع) حریص باشیم و همان گونه که هرساله در شهرهای زنجان، اردبیل، بم، کرمان و بسیاری از استان‌ها بسیار باشکوه و یکپارچه و بدون بدعت آوری و ریاکاری مراسم عزاداری را بجای می‌آورند، ماهم باید در این مسابقه از آنها پیشی بگیریم.
خطیب نماز جمعه قزوین گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با برگزاری عزاداری‌های دسته جمعی و یکپارچه در استان شاهد هم افزایی بیشتری بوده ایم و هرساله نسبت به سال قبل اوضاع بهتر شده و امیدواریم در سال جاری قدم جدی تری در پایه گذاری این مراسم باشکوه برداریم.
وی همچنین گفت: در نمایش برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) تجمع و در کنار یکدیگر بودن مهم و تاثیرگذار است و نباید اینگونه باشد که هر دسته عزاداری به صورت جداگانه مراسم خود را برگزار کند زیرا امروز باید شکوه عظمت ارادتمندی ما در خیابان‌ها با حضور دسته جمعی مردم به جهانیان نشان داده شود.
حجت الاسلام عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود به تشییع باشکوه پیکر پاک شهید محسن حججی و تجلیل مردم از این شهید والامقام اشاره و اظهار کرد: اینکه شهید حججی با وجود سن کم، دل ها را متوجه مظلومیت خود کرد، به این خاطر است که خداوند در قرآن می فرماید کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده‏ اند به زودی خدای رحمان برای آنان محبتی در دلها قرار می‏ دهد.
خطیب نماز جمعه قزوین در پایان افزود: علت ایستادگی و مقاومت شهید حججی و اینکه ترسی در او مقابل دشمن مشاهده نکردیم این آیه شریفه بود که خداوند فرمود در حقیقت کسانی که گفتند پروردگار ما خداست‏ و سپس ایستادگی کردند فرشتگان بر آنان فرود می ‏آیند و می‏ گویند بیم مدارید و غمگین مباشید و به بهشتی که وعده یافته بودید شاد باشید.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.